De NMBS heeft een stalen kabel geplaatst aan 1 van de vensterbanken aan de zijkant van het Centraal Station in Antwerpen. Dat proefproject moet daklozen, hangjongeren en drugsgebruikers ontmoedigen om erop te gaan liggen of zitten. Volgens oppositiepartij PVDA blijkt uit mails dat het idee voor de kabel een initiatief was van de stad, en niet van de NMBS, zoals eerder beweerd werd.
Vandalen richten ravage aan in Bar Looi in Tessenderlo: “Al langer problemen met hangjongeren”
Bij Bar Looi in Tessenderlo-Ham hebben vandalen ingebroken en heel wat schade veroorzaakt. De zomerbar wijst naar hangjongeren in de buurt die al een langere tijd problemen veroorzaken. "De jongeren kwamen zich waarschijnlijk wreken, omdat we dit weekend 2 dagen op rij de politie hebben gebeld", vertelt eigenaar Axel Page.
