Nu de thermometer flirt met de 40C° is het zoeken naar creatieve oplossingen om het hoofd koel te houden. Ook bekend Vlaanderen trotseert de hitte.
Oververhitte servers: “Wij hebben ooit een tuinslang ingezet om de machine nat te spuiten”
"Er wordt in datacentra nu al rekening gehouden met extremer weer", zegt ingenieur Ward Poelmans (VUB). "Maar soms heb je een combinatie van omstandigheden die nieuw is." Dat hebben ze geweten in Parijs, waar servers zijn uitgevallen, met gevolgen tot in ziekenhuizen in ons land. Zelf zetten Poelmans en zijn team ooit een tuinslang in om een oververhitte installatie opnieuw
