Eind 2018 kondigde onderzoeksjournalist Douglas De Coninck (60) het in onze krant al aan in een Mercatorgesprek met collega Hannes Hosten: “Ooit keer ik terug naar Oostende.” Douglas was jarenlang aan de slag bij de krant ‘De Morgen’ waar hij zich vastpinde in tal van misdaaddossiers. De IS-aanslagen heeft hij als journalist heel intens beleefd. De kogels floten hem letterlijk rond de oren toen de speciale eenheden in Vorst op een IS-strijder stonden te schieten. “Terreur zorgt onderhuids voor wantrouwen, onbehagen en onzekerheid. De moord op de twee Zweden in 2023 gebeurde vlak voor mijn deur. Ik hou nog steeds van Brussel, maar op het gebied van stadsliefde is Oostende versneld terrein aan het heroveren.”
The post Journalist Douglas De Coninck (60) voelt zich thuis in Oostende: “De stad heeft zijn zelfrespect teruggevonden” is provided by KW.be.
