Oost-Vlaanderen verlaagt vraagprijs van oud provinciehuis met 4 miljoen euro: “We willen minstens 13,5 miljoen euro”

De provincie Oost-Vlaanderen verlaagt de vraagprijs voor het voormalige provinciehuis in Gent naar 13,5 miljoen euro. Dat is 4 miljoen euro minder dan de 17,5 miljoen euro die bij een eerdere verkoopronde in 2023 werd gevraagd. Toen kwam er geen enkel bod binnen. Het gebouw zou – ondanks een hotelstop in Gent – wél gedeeltelijk die bestemming mogen krijgen. 

Meer krantenkoppen in België

Vlaanderen wil snoeien in omstreden subsidies voor Antwerp Airport en andere regionale luchthavens: “Nood aan transparantie en becijferd toekomstplan”

De Vlaamse regering is van plan te snijden in de subsidies die ze aan de lucht­havens van Antwerpen (Deurne), Oostende en Kortrijk (Wevelgem) geeft. Dat schrijft De Tijd woensdag op basis van meerdere regeringsbronnen. Vlaams minister van Mobiliteit Annick De Ridder (N-VA) werkt momenteel aan nieuwe subsidieovereenkomsten.

Lees meer »

De gekke bondscoach die weer viraal gaat: Marcelo Bielsa stuurde ooit Ultra’s weg met een granaat en vroeg een speler of hij zijn vinger wou afsnijden

Marcelo Bielsa (70) ging de voorbije dagen opnieuw viraal. De bondscoach van Uruguay is een icoon in het mondiale voetbal. Pep Guardiola noemt hem de beste trainer ter wereld, al oogt het palmares van de Argentijn niet geweldig. Wie is ‘El Loco’, de gek die zijn sport passioneel 24 uur op 24 beleeft, Ultra’s met een granaat verjoeg en door

Lees meer »

Gemeente Beernem lanceert diftarwerking voor afvalbeleid: “In een gele zak zit nog steeds 27 procent GFT”

Inwoners van Beernem moeten vanaf 1 maart 2027 een ander afvalreglement volgen. De gemeente werkt dan met het nieuwe diftarsysteem, waarbij inwoners op basis van gewicht betalen voor hun afval. “We moeten het sorteergedrag wijzigen, daarom kiezen we voor dit systeem”, zegt schepen van Afvalbeleid Ruben Strobbe (CD&V).
The post Gemeente Beernem lanceert diftarwerking voor afvalbeleid: “In een gele

Lees meer »

Burgemeester Kris Declercq wil na e-steps nu ook duidelijke reglementering voor fatbikes: “Minimumleeftijd van 16 jaar”

Sinds kort is er in Roeselare een winkel die Fatbikes verkoopt. Er is echter heel wat te doen rond de verkeersveiligheid van deze tweewielers. Burgemeester Kris Declercq pleit alvast voor een duidelijke reglementering. Een oproep die hij ook al deed na de stijgende populariteit van e-steps.
The post Burgemeester Kris Declercq wil na e-steps nu ook duidelijke reglementering voor

Lees meer »