Inwoners van Beernem moeten vanaf 1 maart 2027 een ander afvalreglement volgen. De gemeente werkt dan met het nieuwe diftarsysteem, waarbij inwoners op basis van gewicht betalen voor hun afval. “We moeten het sorteergedrag wijzigen, daarom kiezen we voor dit systeem”, zegt schepen van Afvalbeleid Ruben Strobbe (CD&V).
The post Gemeente Beernem lanceert diftarwerking voor afvalbeleid: “In een gele zak zit nog steeds 27 procent GFT” is provided by KW.be.
