Sibert Himpe (27) is terug van weggeweest in het Crackstadion: “Dit voelt als thuiskomen”

KVK Ieper stelde de nieuwkomers voor die volgend seizoen mee zullen strijden voor een plek in de top van derde amateurklasse. Een van de nieuwe gezichten is eigenlijk een vertrouwd gezicht. De Izegemse middenvelder Sibert Himpe (27) is terug van weggeweest in het Crackstadion.

The post Sibert Himpe (27) is terug van weggeweest in het Crackstadion: “Dit voelt als thuiskomen” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

“Voor je het weet, verdwijnt die unieke inkijk weer”: Lies Vandenberghe tipt waarom je tijdens België-Iran beter niet naar de frigo loopt

Koelboxen langs de zijlijn, trainers die plots driftig beginnen te gebaren en spelers die elkaar met hand voor de mond iets proberen duidelijk te maken. Sportanker Lies Vandenberghe schrijft tijdens dit WK voetbal over wat haar raakt en wat haar opvalt. Zoals de ontdekking dat de interessantste momenten van een wedstrijd tegenwoordig niet meer op het veld plaatsvinden, maar net

Lees meer »

“Dichter bij een voetbalgod gaan we nooit meer komen”: het aura van Lionel Messi, voor wie Argentijnen door het vuur gaan

“Hem gelukkig zien na een overwinning voelt bijna zo belangrijk als het resultaat zelf.” Op zoek naar het aura van Lionel Messi (38), aan de hand van iconische foto’s, enkele getuigenissen en een indrukwekkende speech uit 2021. “Hij is de kerel die zijn land door druk, kritiek, verdriet en onmogelijke verwachtingen loodste. Zonder Argentinië ooit op te geven.”

Lees meer »

Regenboogvlag aan stadhuis in Wervik vernield: “Deze daad van vandalisme kan en mag niet onbestraft blijven”

Zaterdagnacht omstreeks 1.40 uur werd de regenboogvlag aan het balkon aan het stadhuis van Wervik vernield. Op de Internationale Dag tegen Homofobie, Bifobie, Transfobie en Interseksefobie (LGBTQIA+) hing burgemeester Youro Casier (Vooruit) enkele weken geleden de regenboogvlag uit samen met Bjorn Verolleman (38) uit de Christuslaan in Wervik.
The post Regenboogvlag aan stadhuis in Wervik vernield: “Deze daad van

Lees meer »

Even afkoelen in deze hitte? Bij deze Leuvense traiteur lunch je in de koelcel bij amper 3 graden: “Lang blijven zitten doe je best niet”

Buiten tikt de thermometer een verschroeiende 35 graden aan, maar bij traiteur Foodgarage — letterlijk de coolste lunchplek van Leuven — trek je best een lange broek en een warme trui aan. Wie de hitte beu is, kan er letterlijk afkoelen door te lunchen tussen de gekoelde dranken en verse groenten. “Het slaat enorm aan”, klinkt het bij Erwin Mertens

Lees meer »

Minister wil cadeaubonnen verplicht 2 jaar geldig maken: “Te veel bonnen gaan verloren omdat mensen niet genoeg tijd krijgen”

Als het van minister van Consumentenbescherming Rob Beenders (Vooruit) afhangt, zijn cadeaubonnen in de toekomst altijd minstens twee jaar geldig. Nu gaan volgens hem te veel aankoopbonnen verloren omdat ze in een schuif blijven liggen. “Mensen mogen hun geld niet kwijtspelen door onduidelijke of te korte geldigheidstermijnen.” Vier op de vijf zelfstandige winkeliers vinden het echter een slecht idee. En

Lees meer »

Art Blanche houdt tweede zomerexpo in Aalter: “Ontdek en ontmoet nieuw talent”

Van vrijdag 10 juli tot en met zondag 12 juli opent de Ruiseleedse kunst- en ambachtenvereniging Art Blanche opnieuw de deuren van haar jaarlijkse zomertentoonstelling in de Bellemstraat 43A in Aalter. “Er hebben zich heel wat nieuwe kunstenaars gemeld”, vertelt Art Blanche-voorzitster en voormalige Krak Lisa-Marie Billiet. “De expozaal is een perfecte ruimte om nieuwe kunst te ontdekken.”
The

Lees meer »

Graspoppers trotseren de hitte: “Desnoods loop ik rond in bh”

Graspop Metal Meeting in Dessel is vandaag van start gegaan en de temperaturen lopen hoog op. De organisatie nam extra maatregelen om het publiek te beschermen tegen de hitte: extra waterpunten op de weide, verdeelpunten voor zonnecrème en vernevelaars. Ook de festivalgangers zijn goed voorbereid. "Waterpistooltjes waren vorig jaar een succes!"

Lees meer »