Nu moet het bijna nergens, vanaf volgend jaar is 30 juni volledige ‘schooldag’: “Je zal dan veel leerlingen in Plopsaland of Walibi zien rondlopen”

Slechts één middelbare school zegt in een exclusieve bevraging van het Nieuwsblad dat de leerlingen straks op 30 juni een volledige dag aanwezig moeten zijn. Vanaf volgend jaar wordt dat nochtans verplicht. “Dat heeft geen enkele zin. We zullen burgerlijk ongehoorzaam zijn”, zegt een directeur. 

Meer krantenkoppen in België

Beste Vlaamse opleidingsclub KM Torhout door stadsbestuur gehuldigd

Voetbal Vlaanderen heeft KM Torhout uitgeroepen tot beste Vlaamse Opleidingsclub op interprovinciaal niveau. Een titel om trots op te zijn. Dat vindt ook het stadsbestuur en dus werd de vereniging zopas door burgemeester Kristof Audenaert en schepen van Sport Pieter Billiet gehuldigd.
The post Beste Vlaamse opleidingsclub KM Torhout door stadsbestuur gehuldigd appeared first on KW.be.

Lees meer »

Educatief project Expedition Coastline in Oostendse scholen: “De zee letterlijk en figuurlijk dichter bij deze jongeren”

Dit schooljaar namen leerlingen uit de August Vermeylenschool, de Freinetschool De Zonnebloem en het Vesaliusinstituut deel aan het educatief project Expedition Coastline. Het project betrekt leerlingen bij mariene kennis, innovatie en zorg voor de zee. De deelnemende scholen ontvangen eveneens het Blue School Label. Het educatieve traject wil de zeekennis bij West-Vlaamse jongeren versterken.
The post Educatief project Expedition

Lees meer »

Gezinsbond Ichtegem huldigt bestuursleden

Naar aanleiding van haar 98ste verjaardag kwam het bestuur van Gezinsbond Ichtegem bijeen voor de traditionele barbecue en een huldiging van verdienstelijke bestuursleden. Voorzitter Willy Hosten mocht twee mensen in de bloemetjes zetten. Hilde Vandekerkhof is 35 jaar actief binnen het bestuur als coördinator voor de verbruikersclub en als ledensecretaris. Ze ontving een bondskunstwerkje als …
The post Gezinsbond

Lees meer »

Nog veel vragen na verkoop gronden failliete busbouwer Van Hool

Met een last minute bod heeft het Kempisch bedrijf Den Otter Trucks uit Meer de gronden van de failliete busbouwer Van Hool in Koningshooikt gekocht. Wat de nieuwe eigenaren precies met het industrieterrein van plan zijn is hoogst onduidelijk. Dat het bedrijf bereid is om samen met de overheid naar de toekomst te kijken is alvast positief.

Lees meer »

“Ik heb al een paar traantjes gelaten”: Silke (33) moet kort na opening haar café Sint-Hubert alweer sluiten wegens geluidsoverlast

Begin mei opende Silke Wilms (33) de deuren van café Sint-Hubert in Wijtschate. Jong en oud vonden hun weg naar het café dat lange tijd gesloten was. De zaak moet nu echter weer dicht nadat een buur klaagde wegens geluidsoverlast. “Ik heb al een paar traantjes gelaten, maar blijf niet bij de pakken zitten”, zegt Silke. Op zaterdag 1 augustus

Lees meer »