Het Natuurhulpcentrum in Oudsbergen waarschuwt voor een toename van het aantal wasberen. Wasberen zijn intussen in Nederland, Duitsland en Wallonië een probleem. In Vlaanderen is er nog geen plaag. "Toch moeten we vaker uitrukken om ze te vangen, want het blijven invasieve exoten", zegt Frederik Thoelen van het Natuurhulpcentrum.
Biniam Girmay zadelt Belgische topsprinters met kater op in openingsrit Baloise Belgium Tour: “Droom van een nieuwe groene trui”
De openingsrit in de Baloise Belgium Tour werd gewonnen door een régional de l’étappe uit… Eritrea. Biniam Girmay was de beste in Scherpenheuvel-Zichem. En zadelde onze eigen topsprinters op met een klein katertje. “Tot een deftige sprint kwam ik niet.”
