“Sinds november ontvang ik geen voorschotfactuur meer. Ik hou mijn hart vast voor de afrekening op het einde van het jaar”, vertelt Sandrine. De vrouw uit Tongeren is niet alleen: bijna 17.000 Vlaamse huishoudens en kmo’s ontvangen al enkele weken tot maanden géén energiefactuur of kunnen niet veranderen van energieleverancier door IT-problemen bij Fluvius. Wat kan je hiertegen doen? En hoe vermijd je een torenhoge afrekening op het einde van het jaar? HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt het uit.
“Eeuwigdurende cruise” moet enkele uren na vertrek al terugkeren naar Belfast voor ‘papierwerk’
In de Noord-Ierse stad Belfast was maandagavond een “eeuwigdurende cruise” rond de wereld vertrokken. Eigenlijk had de trip vier maanden geleden al moeten beginnen, maar problemen met onder meer het roer en de aandrijving van het schip veroorzaakten vertraging. De passagiers zaten al die tijd in hotels en andere accommodaties in de stad. Gisteravond was het dan eindelijk zover, maar