Proximus valt over “misleidende” benaming internetabonnementen Orange

Proximus pikt het niet dat zijn concurrent Orange internetabonnementen verkoopt als “fiber”. Die benaming is misleidend, meent het telecombedrijf.

Meer krantenkoppen in België

Niet alleen kinderen en tieners moeten omgaan met AI en nepnieuws: nieuwe Whatsapp-challenge wil ook volwassenen mediawijs maken

‘Klopt dit wel? Is dit nu een echte foto of eentje met AI?’ Jong of oud, vrijwel iedereen scrolt en wordt geconfronteerd met nepnieuws, deepfakes en AI-brij. Voor jongeren zijn er aardig wat initiatieven die hen daartegen moeten wapenen, voor volwassenen vrijwel geen. Dat gat wil de Whatsapp-Zomerchallenge van ‘deCheckers’ vullen.

Lees meer »

Een op de vijf 55-plussers voelt zich onveilig op de fiets

Twintig procent van de 55-plussers voelt zich als fietser regelmatig onveilig in het verkeer. Dat blijkt uit onderzoek van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) bij ruim 2.000 Vlamingen van 55 jaar en ouder. Een gebrekkige fietsinfrastructuur en ‘nieuwe weggebruikers’ zoals speedpedelecs en e-steps zijn de voornaamste oorzaken van dat onveiligheidsgevoel. Met de bevraging willen VSV en minister Annick De Ridder

Lees meer »

“We wilden met dat filmpje fake news aanklagen”: Romeo Vermant gaat op zomerstage van Club Brugge geen thema uit de weg

“Ik noem dat geen show, wel plezier maken”, lacht Romeo Vermant (21) nadat hij met de glimlach voor foto’s heeft geposeerd. De spits spreekt zoals hij voetbalt – met veel energie – en gaat op zomerstage van Club Brugge geen thema uit de weg. Of het nu zijn rol komend seizoen is, de buitenlandse interesse of zijn contractverlenging en het

Lees meer »

Stilgevallen Eurostar-trein leidt tot urenlange frustratie bij Belgen: “Geen airco, toiletten werken niet en personeel geeft geen info”

Een Eurostar-trein die deze ochtend stilviel, heeft tot heel wat frustratie geleid. De passagiers, die van Brussel naar Londen reisden, moesten uren in te warme wagons doorbrengen. Toen ze eindelijk mochten afstappen, duurde het nog een hele tijd vooraleer een vervangtrein arriveerde. Via 4040 contacteerden enkele reizigers ons om de gang van zaken aan te kaarten.

Lees meer »