INTERVIEW. Topmannen Jumbo geven toe: intrede in Vlaanderen liep niet zoals verwacht: “Smaken tussen Nederlanders en Vlamingen verschillen”

Ook na vier jaar in Vlaanderen blijven we Jumbo toch vooral met Wout van Aert en co associëren. Waarom geraakt die Nederlandse supermarkt die pretendeert vernieuwend te zijn hier toch zo moeizaam van grond? CEO Ton van Veen (53) en Belgisch directeur Peter Isaac (56) hadden zich de intrede op de Belgische markt best anders voorgesteld, zo geven ze grif toe. “Dat we voor meer dan honderd winkels gingen, hadden we misschien beter niet geroepen.” De nieuwe CEO scherpte meteen de strategie van Jumbo aan: “Smaken tussen Nederlanders en Vlamingen verschillen.” Een exclusief interview.

Meer krantenkoppen in België

Schoolbus brengt toekomst dichterbij voor kinderen in Zuid-India: “Dit maakt het verschil tussen wel of geen onderwijs”

Een kleine vzw uit de Kempen maakt een groot verschil aan de andere kant van de wereld. Sahaya-Sawes, gedragen door vrijwilligers uit Retie en Heist-op-den-Berg, heeft dankzij een subsidie van 28.000 euro van de AFAS Foundation een nieuwe schoolbus kunnen financieren voor een school in Tamil Nadu, Zuid-India. Zo’n 100 kansarme kinderen zijn daarmee een heel eind vooruitgeholpen.

Lees meer »

Antwerpse Nottebohmzaal deze zomer open voor publiek: “Harry Potter zou zich hier thuisvoelen” 

Deze zomer kan je in Antwerpen de Nottebohmzaal bezoeken, de bibliotheekzaal in de 19e-eeuwse bibliotheek Hendrik Conscience. Speciaal voor de bezoekers worden er bibliofiele uitgaven getoond. Dat zijn boeken die in beperkte oplages, vaak op speciaal papier en met een speciale vormgeving, zijn uitgegeven. Zo zijn er bijvoorbeeld boeken te zien van Tom Lanoye in schuurpapier en in nog andere

Lees meer »