De stad Gent is het er niet mee eens dat sommige eventorganisatoren vinden dat de overheid zich te veel bemoeit met het afgelasten van evenementen. Zaterdag verbood de stad Gent alle evenementen in openlucht, omwille van het dreigende onweer. In Gent viel uiteindelijk enkel een regenbui. De eventsector vindt dat de overheid meer moet vertrouwen op de inschatting van de organisatoren. Maar de stad Gent laat weten dat voor hen de veiligheid vooropstaat.
