Organisatie balletvoorstelling in Silt Middelkerke loopt in het honderd: “We betaalden voor gold tickets, maar onze plaatsen waren al bezet” 

De balletvoorstelling ‘Mijn Eerste Notenkraker’ in Silt Middelkerke heeft zaterdag bij heel wat bezoekers frustratie veroorzaakt. Volgens meerdere aanwezigen liep de organisatie spaak: genummerde zitplaatsen werden niet gerespecteerd, gezinnen moesten gesplitst plaatsnemen en ook de pauze zorgde voor extra verwarring. “Nochtans hadden we specifiek betaald voor gold tickets op de derde rij”, klinkt het. Silt benadrukt dat het niet verantwoordelijk is voor de organisatie.

De voorstelling verliep allesbehalve vlekkeloos. Onze redactie ontving meerdere klachten van bezoekers die ter plaatse merkten dat de toegewezen zitplaatsen niet correct werden opgevolgd. Daardoor ontstond verwarring in de zaal en moesten verschillende gezinnen noodgedwongen opgesplitst plaatsnemen.

“De show op zich was zeer mooi en zeker zijn geld waard”, getuigt Yelynn Deblauwe, die samen met haar vriendin Jolien en hun kindjes Esmée en Elise vanuit Oost-Vlaanderen was afgezakt en enthousiast uitkeek naar het feestelijke ballet. “We wilden de beste plaatsen en kochten gold tickets, categorie 1, op de derde rij.”

“Toen we aankwamen, werden we ontvangen door een anderstalige vrijwilliger die ons zei dat we een willekeurige plaats mochten kiezen. Dat is niet waarvoor wij hebben betaald”, vervolgt Yelynn. “Nochtans waren de stoelen genummerd, maar alle plaatsen op rij 3 waren al ingenomen. Omdat we gereserveerde, genummerde plaatsen hadden, gingen we ervan uit dat we ons niet moesten haasten om de beste plekken te bemachtigen.”

Hevige discussie

Enkele plaatsen verder ontstond een hevige discussie over hetzelfde probleem. Een gezin dat vier tickets had besteld, vond geen vier plaatsen meer naast elkaar en moest noodgedwongen gesplitst worden. Mama en dochter werden gescheiden van papa en zoon.

Ook op sociale media regent het klachten. “Heel jammer van de slechte organisatie. We hadden genummerde plaatsen, maar iedereen mocht van de zaalverantwoordelijke zitten waar hij wou. Chaos! Een dame zat op onze plaats en wilde niet veranderen”, aldus Sara V. uit Dendermonde.

De chaos was nog steeds aan de gang toen de voorstelling begon, waardoor de kindjes de eerste minuten van het verhaal misten.

Onverwacht pauze

“Een bijkomend probleem was de pauze, die niet aangekondigd was”, gaat Yelynn verder. “Plots was het pauze en het barpersoneel was hiervan blijkbaar niet op de hoogte. We konden enkel betalen met bonnetjes, maar de bonnetjeskassa was nog gesloten op het moment dat de pauze begon. Hierdoor ontstond chaos aan de bar. Toen we uiteindelijk toch een drankje konden bemachtigen, was er te weinig tijd om het rustig uit te drinken, want het tweede deel begon al.”

De uitbating van Silt is niet verantwoordelijk. Silt verhuurt de zaal aan externe partners, die zelf verantwoordelijk zijn voor de ticketverkoop. De organisatie van ‘Mijn Eerste Notenkraker’ was in handen van Grand Opera Productions. We contacteerden de organisator, maar die was niet bereikbaar voor commentaar.

(GV)

The post Organisatie balletvoorstelling in Silt Middelkerke loopt in het honderd: “We betaalden voor gold tickets, maar onze plaatsen waren al bezet”  is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Druk in rechtbank voor zitting rond oplichting door reisagente De Witte Merel: 70-tal klanten opgelicht voor 237.000 euro

Het parket vervolgt de reisagente E. S. (36) van bureau De Witte Merel in Sint-Truiden voor de oplichting van 70-tal klanten voor een totaalbedrag van 237.000 euro. Reizigers betaalden voor een vakantietrip, maar geraakten vaak niet verder dan hun voordeur of raakten in de problemen op vakantie. “We stonden thuis te wachten op de taxi naar de luchthaven, maar die

Lees meer »

Dreambaby Brugge heropent en zet de toon voor rest van Vlaanderen: “Deze stad werd bewust als eerste gekozen”

Heel wat enthousiaste klanten stonden afgelopen zaterdag te popelen om de vernieuwde winkel van Dreambaby in Brugge te ontdekken. De winkel kreeg een grondige make-over en vormt het vertrekpunt voor verdere openingen in Vlaanderen in 2026. ““We willen een plek zijn waar ouders niet enkel kopen, maar ook kunnen leren, delen en verbinden”, zegt teamleader Rebecca De Munyck.

Lees meer »

Burgemeester Tessenderlo-Ham geeft toe dat 1e fusiejaar zwaar was, oppositie mist goede voorbereiding en belastingverlaging

Na 1 jaar fusie is de dienstverlening er in Tessenderlo-Ham op vooruitgegaan volgens de burgemeester, maar hij geeft ook toe dat er groeipijnen waren en dat er geen financiële ruimte is om de belastingen te verlagen. Volgens de oppositie was de fusie onvoldoende voorbereid. Dieter Keuten (Vlaams Belang) betreurt ook dat de inwoner de schuldovername door de Vlaamse overheid niet

Lees meer »