In de nieuwe Gault&Millau-gids staat er met Vistro een Blankenbergse nieuwkomer. Het restaurant van broer en zus Dimitry en Katrien Rosselle is nog maar sinds april open en scoort nu al goed met dertien op twintig.
“Het is mooie reclame. We kunnen die ook goed gebruiken, want we zijn nog maar zes maanden open. Maar de mensen moeten vooral zelf eens komen proeven. Zo’n beoordeling is toch een momentopname en smaak is heel persoonlijk. We zullen vooral voort blijven doen zoals we bezig zijn”, blijft Dimitry nuchter.
Derde generatie
Hoewel hun eigen restaurant nog erg jong is hebben broer en zus Rosselle al heel wat ervaring in de horeca: “We hebben altijd samengewerkt in de zaak van onze ouders, dus we wisten waar we aan begonnen. Nadat onze ouders met pensioen gingen, zijn we op een nieuwe locatie begonnen. We werken al meer dan twintig jaar samen, dus we weten wat we aan elkaar hebben.”
“We brengen een bistrokeuken met de nadruk op vis en zeevruchten”
Dimitry Rosselle
“Ook onze grootouders hadden al een restaurant. We zijn dus de derde generatie. Het is met de paplepel ingegeven. We hebben niets anders gekend. Het was vroeger normaal om af en toe een handje toe te steken. Voor ons is het een passie: dat is het verschil tussen willen en moeten. Wij willen dit doen en gaan blij werken.”
Vis en bistro
Dimitry en Katrien kregen al heel wat felicitaties: “Heel wat kennissen stuurden ons een berichtje. De mensen denken nog eens aan je bij zo’n succes. We hebben al een vast cliënteel van ons vorige restaurant. Daarnaast komen er ook tweedeverblijvers en nieuwe Blankenbergenaars. Misschien komt er straks wat nieuw cliënteel.”
“Het is een klein restaurant. Mijn zus staat in de zaal en ik sta in de keuken. Ons concept zit eigenlijk al in de naam Vistro verwerkt: we brengen een bistrokeuken met de nadruk op vis en zeevruchten. We werken met een vast menu en hebben plaats voor twintig personen”, besluit Dimitry. (JHO/foto JHO)
The post Nieuwkomer Vistro krijgt meteen 13/20 in Gault&Millau-gids: “De mensen moeten vooral zelf eens komen proeven” is provided by KW.be.
