12 meter groot is ze, opblaasbare Mona. En ze zit sexy te wezen naast lingeriezaak Ohlala en dus langs de Rijksweg in Izegem. Heel wat passanten zullen haar deze morgen al opgemerkt hebben. Het is de zoveelste stunt van het Ohlala-team.
35 jaar Ohlala, dat is eigenlijk 15 jaar Beline en 20 jaar Ohlala. Voor die bijzondere verjaardag haalt Lingerie Ohlala alles uit de kast en blaast ze iets bijzonders op. Naast de winkel verscheen sinds vrijdagmorgen Mona, een reusachtige opblaasbare dame. Voor het verjaardagsfeest dus geen klassieke modeshow met skinny mannequinmodellen, maar een blikvanger langs de Rijksweg die laat zien waar Ohlala al 35 jaar voor staat: zelfvertrouwen, vrouwelijkheid en schoonheid in élke maat. “Wij willen tonen dat echte lichamen iets zijn om trots op te zijn,” zegt Lot Decock zaakvoerder van Lingerie Ohlala. “We hebben bewust voor Mona gekozen, groot, opvallend en ook wel sexy, omdat we vrouwen van alle vormen en maten omarmen. Bij ons draait het niet om ideaalbeelden, maar om échte vrouwen.”
Lingerie Ohlala heeft wellicht de grootste keuze in grote maten in de Benelux. Zo is zelfs voor dames met een M-cup nog volop keuze aan stijlvolle modellen. “Onze klanten zijn onze modellen. Zij inspireren ons elke dag,” aldus Lot.
Schoonheid voor iedereen
De opvallende verschijning luidt meteen ook een verjaringsactie in, waarbij elke klant een trendy make-uptasje cadeau krijgt. Schoonheid is er inderdaad voor iedereen!
In september 1990 gingen voor het eerst de deuren open van een kleine lingeriewinkel in Sint-Eloois-Winkel. Op het uithangbord staat Beline, genoemd naar oprichtster Bernadette De Masure. 15 jaar later krijgt de zaak de frivolere naam Lingerie Ohlala. De winkel verkast eerst naar Izegem om in 2008 te verhuizen naar een nieuwbouw aan de Rijksweg in Lendelede. Intussen groeit de zaak uit tot een vaste waarde in de lingerie- en badmodewereld. De zaak is bekend om haar persoonlijke service, originele acties en speelse creativiteit. Oprichtster Bernadette De Masure is nog deels actief in de zaak maar de toekomst is verzekerd met dochter Lot Decock en haar echtgenoot Michael Croes als bestuurders.
Digitaal én dichtbij
Dat de retail in het algemeen het op vandaag moeilijk moeilijk heeft, dat is geen geheim. Ohlala lijkt daaraan te ontsnappen. Lot Decock: “Waar de prijs bij klassieke kledij blijkbaar altijd lager kan, is dat bij lingerie niet het geval. Kwaliteit en een goede pasvorm zijn gewoon niet mogelijk voor de in bovenkledij gangbare prijzen. Daarnaast is persoonlijke service in onze branche heel essentieel: een team hebben van veertien goed opgeleide lingeriestylistes staan hier borg voor.”
Dit belette Ohlala niet om toch sterk in te zetten op de online shop, lang voor corona een hot topic werd. Tijdens de lockdowns groeide die uit tot een belangrijke pijler van de zaak: vandaag komt een kwart van de omzet uit de online shop.
En toch blijft de persoonlijke aanpak de kern. Want de juiste lingerie kies je niet met één klik, maar met advies op maat.
Opvallende communicatie
Opvallen in communicatie was altijd een bewuste keuze. Van de virale Boobieparade – 150 borsten in 90 seconden – tot de BH die omgetoverd werd tot coronamasker in het VRT-journaal: nationale en regionale pers pikten hun creatieve stunts vaak op. Ook op de sociale media probeert Ohlala geen grijze muis te zijn: met informatieve maar ook vaak ludieke posts proberen ze een sterke band met de klant te creëren. “Ohlala is 35, maar jong van hart. We willen vrouwen laten voelen dat lingerie niet enkel een kledingstuk is, maar een bron van kracht en plezier. En dat doen we al 35 jaar met een knipoog,” aldus Lot Decock.
The post Lingerie Ohlala pakt uit met stunt voor 35ste verjaardag: “Opblaasbare sexy Mona staat voor schoonheid in elke maat” is provided by KW.be.