‘Luzerne’ bundelt 23 flats in oude paardenstallen van Herkenrodekazerne in Hasselt

In het voorjaar van 2026 starten ontwikkelaars Kolmont en Vestio met de laatste fase ‘Luzerne’ van de bouwwerken in de Hasseltse Herkenrodekazerne. Vanaf 2028 zouden de appartementen bewoond kunnen worden. 

Meer krantenkoppen in België

Nieuw fietspad aan verbindingsweg Alloenestraat in Veurne: “Situatie wordt veel veiliger”

Op de gemeenteraad van Veurne werd groen licht gegeven voor de aanvraag van BV Baking Group, van patissier Stephan Destrooper, om een wijziging aan een gemeenteweg door te voeren met het oog op de bouw van een nieuwe loods in de Alloenestraat.
The post Nieuw fietspad aan verbindingsweg Alloenestraat in Veurne: “Situatie wordt veel veiliger” appeared first on KW.be.

Lees meer »

Acht beklaagden voor rechter na toevallige vondst van 4,6 ton coke in loods: “Ze waren als het ware enkel flexi-jobbers”

Acht beklaagden riskeren celstraffen tussen 24 en 48 maanden cel omdat ze hand- en spandiensten verrichtten voor een organisatie die 4,6 ton cocaïne verhandelde in een loods in Oostakker. Die werd per toeval ontdekt, nadat enkele van hen eerder actief waren in een vakantiewoning in Oostduinkerke. Allen minimaliseren ze hun rol van bewaker tot chauffeur.

Lees meer »

Stad investeert 150.000 euro extra in Speelgoedmuseum Mechelen: “Dit museum moet vaste halte worden in Kinderstad”

Het gaat bijzonder goed met het Speelgoedmuseum. Sinds de opening vorig jaar in oktober heeft het museum 70.000 bezoekers mogen ontvangen. Het stadsbestuur investeert 150.000 euro extra. “Met dat geld gaan we onze accommodatie verfraaien en een boekenhoek inrichten in het museumcafé”, zegt Niek De Meester, directeur van het Speelgoedmuseum Mechelen.

Lees meer »

Nieuwe kwaliteitslabel moet Belgische influencers transparanter maken

Belgische influencers kunnen voortaan een officieel certificaat behalen dat hun kennis van de regels rond reclame en transparantie bevestigt. Het initiatief komt van de Raad voor Reclame en de Influencer Marketing Alliance (IMA), en wordt ondersteund door grote merken en reclameorganisaties. Het doel is om het snelgroeiende influencerlandschap, dat wereldwijd al meer dan 22 miljard euro waard is, professioneler en

Lees meer »