az West Veurne lanceert warme campagne over zorg met een hart

In een tijd waarin zorgpersoneel schaars is, kiest az West Veurne voor een eerlijke,authentieke aanpak met de nieuwe campagne ‘Wij doen het gewoon.’ Het ziekenhuis toont hoe gewone mensen elke dag iets bijzonders doen.

Op Open Bedrijvendag stelde az West met trots zijn employer-branding-campagne voor. De campagne zet de unieke troeven van het ziekenhuis als werkgever in de kijker. Met de baseline “Wij doen het gewoon. En dat maakt het bijzonder” wil het ziekenhuis de kracht van het gewone benadrukken: zorg die oprecht is, teams die hecht samenwerken en een werkplek waar je als professional én als mens kan groeien.

Gemaakt door, met en voor medewerkers

Met uitzondering van fotografie en video, waarvoor een beroep werd gedaan op de expertise van Moonshot, werd de employe- branding-campagne volledig in huis gemaakt, in een mooie samenwerking tussen team HR & team Communicatie. De campagne werd geïnspireerd door de verhalen van de mensen die elke dag in az West het verschil maken. Via een brede bevraging, individuele vragenlijsten en focusgroepen deelden tientallen medewerkers hun ervaringen. Hun antwoorden vormden de basis voor vijf troeven van az West: jouw werk doet ertoe: elke dag help je mensen en dat geeft voldoening, hier hoor je erbij: je voelt dat je deel uitmaakt van een warme familie, je groeit op jouw manier: je krijgt ruimte en vertrouwen om jezelf te ontwikkelen, je staat dicht bij iedereen: hier houden we de lijnen kort en de drempels laag en je werkt in een aangename regio: geen files, wel frisse lucht, natuur en zee.

Feestelijke dag

Bert Cleuren, algemeeen directeur az West: “De campagne is écht van onze mensen. Hun verhalen, hun woorden en hun energie hebben we samen vertaald naar beelden en boodschappen die tonen wie we zijn. Dat maakt het authentiek en herkenbaar. Het is fijn onze medewerkers te zien schitteren op de foto’s en in de video.”

De medewerkers kregen een week voor de officiële lancering al de primeur van de campagne. Het werd een feestelijke dag: het keukenteam maakte met veel liefde de lievelingsgerechten van het personeel: mosselen met frietjes en steak tartaar, en in de namiddag was er heerlijke taart Sofie De Leener van team Communicatie en Isabel Coysman van team HR: “We wilden dat onze mensen als eersten konden kennismaken met de uitgewerkte campagne. Employer branding begint immers van binnenuit, met trots en betrokkenheid. De komende weken en maanden plannen we nog acties om het ambassadeurschap onder de collega’s warm te houden.”

Met deze campagne wil az West zich duidelijk profileren als werkgever met een menselijk gezicht. Het doel: medewerkers trots en verbonden houden, en nieuw talent aantrekken dat bewust kiest voor een warme werkomgeving met maatschappelijke meerwaarde. “Bij az West draait het niet om superhelden. Het draait om gewone mensen die samen elke dag iets bijzonder maken. Dat is onze kracht, en die willen we laten zien,” besluit Bert Cleuren.

The post az West Veurne lanceert warme campagne over zorg met een hart is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Belgische staat bezit voor 1.000 voetbalvelden aan vastgoed, volledige portefeuille eindelijk in kaart gebracht

De federale overheid beschikt voortaan over een gedetailleerd overzicht van haar vastgoedbezit dankzij een nieuw kadaster dat werd opgesteld op initiatief van minister Vanessa Matz (Les Engagés), bevoegd voor de Regie der Gebouwen. In totaal gaat het om 2.299 gebouwen verspreid over 886 locaties, goed voor een oppervlakte van zeven miljoen vierkante meter — vergelijkbaar met zo’n duizend voetbalvelden.

Lees meer »

Derde editie Urban Youth Games in Brugge brengt meer dan 750 kinderen samen

Op vrijdag 3 oktober kleurde Brugge opnieuw sportief en inclusief met de derde editie van de Urban Youth Games. Op de terreinen van Sportcentrum Daverlo genoten 750 kinderen uit het vijfde en zesde leerjaar van een dag vol sport en ontmoeting.
The post Derde editie Urban Youth Games in Brugge brengt meer dan 750 kinderen samen appeared first on

Lees meer »

Jong Gent zet Club NXT makkelijk opzij

Op de negende speeldag van de Challenger Pro League zette Jong Gent zaterdagnamiddag Club NXT met klare taal opzij: 0-4.
The post Jong Gent zet Club NXT makkelijk opzij appeared first on KW.be.

Lees meer »

Gilles De Coster wint Grote Prijs Martine Tanghe

Tijdens de Nacht van het Nederlands in de KANTL te Gent, reikte minister van Media Cieltje Van Achter dit jaar de Grote Prijs Martine Tanghe uit aan Gilles De Coster. De VRT-taalprijs, vroeger bekend als de Grote Prijs Jan Wauters, bekroont uitmuntend en creatief taalgebruik in de gesproken media en vormt het startschot voor de Week van het Nederlands, georganiseerd

Lees meer »

Twee op de drie kankerpatiënten wil opnieuw aan het werk

Twee op de drie kankerpatiënten wil opnieuw aan het werk ondanks hun slechte gezondheid. Dat blijkt maandag uit een grootschalige studie van Kom op tegen Kanker en het Vlaams Patiëntenplatform. De organisaties vragen de overheid meer middelen om werkgevers te ondersteunen bij het uitwerken van een re-integratiebeleid.

Lees meer »

Volgens Israël zaten er enkel “parfum en bloemetjes” in gecrashte Boeing, maar waarom werden mensen dan ziek? 33 jaar later blijft deze vliegtuigramp één groot mysterie

Exact 33 jaar geleden op 4 oktober 1992 boorde een Israëlisch vrachtvliegtuig zich door een appartementsgebouw in Amsterdam. Wat volgde, was een mysterie. Overlevenden werden onverklaarbaar ziek, getuigen zagen mannen in witte pakken die wrakstukken lieten verdwijnen. Het enige dat vaststaat, is dat de Boeing ingrediënten voor het zenuwgas sarin vervoerde. De rest van de vracht blijft top secret. Wij

Lees meer »

Bouchez schiet Vooruit-voorstel over miljonairsbijdrage af en stelt voor om 5 miljard euro te halen bij de langdurig zieken

“Ik vind het heel interessant dat men in het meest belaste land ter wereld nog nieuwe belastingen kan bedenken”, reageert MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez in VTM NIEUWS laconiek op het voorstel van zijn Vooruit-collega Conner Rousseau over een miljonairsbijdrage. Om het gat in de begroting te vullen, kijkt hij in de richting van langdurige zieken.

Lees meer »