Het Chinese speelgoedbedrijf Pop Mart, bekend van het virale figuurtje Labubu, zet volop in op een strategie geïnspireerd door Disney om zijn succes wereldwijd te bestendigen. Labubu, een monsterachtig figuurtje met een emotionele en creatieve uitstraling, is uitgegroeid tot het eerste Chinese speelgoed dat wereldwijd aanslaat om meer dan alleen zijn prijskaartje. Volgens topman Si De wil Pop Mart nu investeren in content, themaparken en merchandising om Labubu uit te bouwen tot een langdurig merk, vergelijkbaar met Disney’s aanpak rond Mickey Mouse.
Ellenlange rij voor nieuwe vestiging van populaire Pureto: “Social media maakte ons nieuwsgierig”
Ze aten het als klein kind vaak bij moeke Lisette, besloten de gerechten een eigen twist te geven en willen nu Vlaanderen massaal inpalmen met hun ‘vloeibaar goud’. Gilles (25) en Gaétan Vandegehuchte (21) openen amper negen maanden na hun eerste restaurant in Gent nu ook een vestiging in Brugge. En dat was al op de openingsdag meteen een hit,