Sinds de opening anderhalf jaar geleden is Silt niet alleen een fantastisch landmark voor Middelkerke, maar ook een bruisende ontmoetingsplek voor ondernemers en organisatoren. Naast het aantrekkelijke vrijetijdsaanbod met het gastronomisch restaurant en het casino, biedt de evenementenzaal een uniek aanbod voor vruchtbare B2B-events. En die meerwaarde wilde Middelkerke op een opvallende manier promoten op een van de meest bekende evenementen in de regio: Waregem Koerse. Hoe kan dat beter dan met een hoed.
Annick Broucke, communicatiemedewerker van Middelkerke, nam contact met Charlotte Catrysse van Charlepeau op de Grote Markt 39 in Diksmuide. Charlotte maakt in haar atelier hoeden volledig op maat. Iedere hoed is uniek, aangepast aan smaak, budget en kleur van de klanten. Charlotte ontwerpt niet enkel, maar maakt ook de kleuren zelf en geen uitdaging is voor haar te veel. “Ik kreeg de vraag van Annick, die bij mij terechtkwam via vroegere contacten”, vertelt Charlotte. “We hebben samen gebrainstormd en zijn uiteindelijk bij dat ontwerp gekomen.”
Charlotte is hiermee niet aan haar proefstuk toe. “Ik zit al drie jaar in de jury bij de Hat Trophy en maakte vorig jaar en ook dit jaar weer de hoed die Miss België draagt op Waregem Koerse. Voor de hoed van Silt ben ik toch zo’n drie tot vier maanden mee bezig geweest. Achteraan op het lint van de hoed heb ik Silt Middelkerke geborduurd en vooraan dan de woorden van Willy Naessens ‘Mensen leren kennen, doe je op feesten, niet op het internet’, een quote waarin ik mij heel zeker kan vinden.”
Silt en B2B gaan hand in hand
Ethel De Blieck is als schepen bevoegd voor de exploitatie van Silt en wil samen met haar team Silt blijven promoten als volwaardige evenementenlocatie. “Ondertussen zit onze agenda goed vol met optredens en andere culturele events, maar Silt leent zich perfect voor een brede waaier bedrijfsfeesten. We zitten op een prachtlocatie en bieden een flexibel aanbod met eindeloze mogelijkheden. We zetten onze deuren dus graag open voor fantastische bedrijfsevents, seminaries of andere B2B-concepten.”
Netwerkevents aantrekken
“Gelukkig weten we in West-Vlaanderen die leuke combinatie van business en plezier goed te waarderen. Daarom gingen we naar Waregem Koerse. Dat is hét society event van West-Vlaanderen”, zegt Annick Broucke, die als communicatiemedewerker van de gemeente Middelkerke dagelijks bezig is met de marketing van Silt. “Silt is een fantastisch gebouw. Zowel qua architectuur als uitstraling is het een parel, maar we doen Silt pas echt recht aan als er bijna dagelijks leuke events te beleven zijn. Voor het grote publiek? Absoluut! Maar ook voor onze bedrijven en ondernemers die hun klanten, relaties of prospecten willen trakteren op een fantastisch event op een van de mooiste locaties van het land. Het aantrekken van die netwerkevents zijn een belangrijk element in ons marketing- en communicatieplan.”
‘Hoed’ geregeld zeg
Voor goeie marketing, nemen we ons hoedje af. Annick lacht smakelijk, want naar goeie ‘Waregem Koersetraditie’ liet ze een speciale Silt-hoed maken. “We moesten toch goed opvallen, hé. Op Waregem Koerse is het ‘zien en gezien worden’ ondertussen raak je aan de babbel met potentiële geïnteresseerden in Silt. Ik ben enorm blij met het resultaat. De verdienste is volledig voor Charlotte van Charlepeau. Zij maakte een fantastische hoed met een elegante verwijzing naar de architectuur van Silt.
Schepen De Blieck kon deze stunt smaken. “Bij hard werken hoort een portie humor en amusement en Annick heeft dat heel ‘hoed’ geregeld.” “ De hoed viel wel op, ik werd geïnterviewd en uitgenodigd om deel te nemen aan de ‘Hat Trophy’, waar ik op het podium Silt kon promoten. Heel wat mensen toonden interesse in Silt.”
The post Middelkerke promoot Silt op Waregem Koerse met opvallend ontwerp van Diksmuidse hoedenmaakster: “We moesten toch opvallen, hé” is provided by KW.be.