Koersdaling bij ASML is meer kans dan risico

Jim Tehupuring belegt volgens de vaste formule van 1Vermogensbeheer in drie segmenten: BeNe (België en Nederland), Holdings en Global Opportunities. Met een focus op de lange ­termijn, maar als een positie sterk is gestegen, wordt winst genomen, of bijgekocht als een aandeel te hard is afgestraft. 

Meer krantenkoppen in België

Steeds meer verpleegkundigen zijn zelfstandigen

Vorig jaar telde ons land 26.672 zelfstandige verpleegkundigen. Tien jaar geleden waren er nog 10.324 zelfstandige verpleegkundigen. Dat blijkt uit cijfers van het Rijksinstituut voor de Sociale Verzekeringen van Zelfstandigen (RSVZ), meldt ‘De Zondag’.

Lees meer »

KIJK. Incheckbalie op luchthaven in Milaan gaat in vlammen op nadat boze reiziger vuilnisbak in brand steekt

Een man heeft vanochtend brand gesticht op de luchthaven van Milaan-Malpensa. De passagier zou na een discussie met het luchthavenpersoneel een vuilnisbak in brand hebben gestoken, waarna binnen enkele seconden een grote vuurzee ontstond bij een incheckbalie. Hoewel het vuur snel kon worden geblust, moest de volledige vertrekhal worden ontruimd vanwege de hevige rookontwikkeling.

Lees meer »

Leuvens eetcafé krijgt haatberichten door online rel rond (bijna) gelijknamige brasserie in Antwerpen

Café Den Artiest in Leuven heeft haatberichten en slechte beoordelingen gekregen door een misverstand rond hun naam. De eigenaar van Brasserie Den Artist in Antwerpen is in opspraak gekomen op sociale media door een incident met een TikTokker. Als wraak wilden mensen slechte beoordelingen geven aan de Antwerpse brasserie, maar ze hebben zich met een letter vergist. "We werken hard

Lees meer »

Kom mee fietsen met Campus Walden voor aankoop fietslabyrint

Campus Walden uit Westmalle – een voorziening voor personen met een fysieke beperking – en enkele wielervrienden van een bewoner organiseren zaterdag 6 september samen een fietsevenement. Doel is om geld te verzamelen voor de aankoop van een fietslabyrint. Zo kunnen bewoners op een speciale hometrainer virtueel fietstochten door allerlei wereldsteden en prachtige natuurgebieden maken.

Lees meer »

KIJK. Woedende reacties op Walibi-video waarin vrouw als ‘object’ wordt verkocht en vermoord: “Wat een walgelijke reclame”

Een nieuwe reclamespot van pretpark Walibi Holland veroorzaakt veel ophef. In de video is te zien hoe een doodsbange vrouw als ‘object’ wordt geveild aan de hoogste bieder. De beelden zijn bedoeld als promotie voor ‘Fright Nights’, het jaarlijks terugkerende Halloween-evenement in het park. Maar dat de scènes mensenhandel en femicide lijken te illustreren, vinden veel mensen ongepast.

Lees meer »