Het gaat goed, heel goed, met allo croquette. Nog geen drie maanden geleden nam Jolien Leenknecht (28) de krokettenbar over, en nu al staan er geregeld rijen tot buiten. Naast het aanbod heerlijke kroketjes is het succes ongetwijfeld ook te danken aan haar iced matcha en, sinds kort, de Aperol spritz die je in een blikje ‘on the go’ kan meenemen.
@allocroquette Aperol on the go?? tag je aperol spritz bestie date en wie weet ontvang je een berichtje voor 2 gratis aperollekes! ? #alloaperol #allomatcha #allocroquette #kortrijk ? Param-Pam-Pam – Carlos Campos
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op “Cookie-instellingen” te klikken.”
Een filmpje waarin ze haar nieuwe Aperol Spritz in blik voorstelt, ging viraal en werd al meer dan 700.000 keer bekeken. “Ik krijg zelfs reacties uit Frankrijk, Spanje en Italië”, vertelt Jolien. “Met zo’n filmpjes hoop je natuurlijk dat ze viraal gaan. Het is leuk om te zien hoeveel effect dat heeft, want mensen komen er écht voor langs.”
De keuze voor Aperol in blik was bewust. “Matcha in blikjes liep al goed, maar ik wou iets anders doen. Aperol is hét drankje van de zomer.” Op het terras verkocht ze er al veel, maar de meeneemversie bleek een schot in de roos. Klanten nemen de blikjes mee naar de verlaagde Leieboorden, naar zee of gewoon tijdens een dagje Kortrijk. “Het effect van sociale media is echt groot”, bevestigt Jolien.
“Met een beker kan je niet fietsen, met een blikje steek je het gewoon in je rugzak”
De blikjes zijn bovendien praktisch: transparant met het allo croquette-logo en telkens à la minute gevuld. Het standaardrecept blijft behouden – drie delen Aperol, twee delen cava en een scheut spuitwater – maar de verpakking maakt het verschil. “Met een beker kan je niet fietsen, met een blikje steek je het gewoon in je rugzak”, legt Jolien uit. Dat blijkt te werken: in juli alleen al verkocht ze 650 matcha’s in blik.
De prijs voor een Aperol on the go bedraagt 9 euro voor 33 cl, of 14 euro voor een halve liter. “Dat is ideaal tijdens de Zomermarktjes op donderdagavond op het Jozef Vandaleplein. Je hebt geen glas nodig en je kan het blikje weggooien wanneer je wil”, zegt ze.
Toekomstplannen zijn er ook, al wil Jolien eerst even bekomen van het succes. “Er is vraag naar mojito’s in blik, en wie weet komt dat er ooit. Ik heb zelfs al telefoon gekregen van een horecazaak uit Roeselare die wilde weten waar ik mijn machine gekocht heb. Maar dat geheim hou ik nog even voor mezelf”, glimlacht Jolien.
The post ‘Aperol on the go’ gaat viraal: allo croquette scoort met unieke meeneemblikjes is provided by KW.be.