Gilbert Vanlee (76) uit Sint-Truiden bracht zijn auto vorig jaar naar een garage voor een motorherstelling. Steeds veranderde de diagnose en liepen de kosten op. Drie maanden en 4.450 euro later kreeg hij zijn wagen terug. “Maar al na een kilometer begonnen de problemen opnieuw. De herstelling was helemaal niet uitgevoerd. Ik krijg de garagist niet meer te pakken en voel me opgelicht”, vertelt hij aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou. “Met wekelijks één à twee dossiers zijn dit soort klachten geen uitzondering”, zegt de Consumentenombudsdienst. Waar moet je op letten als je je auto laat herstellen? En wat zijn je rechten?
De ijshockeyer in de Finse OHL-aanwinst Casper Terho (22): “Het was chaos om de twee te combineren”
Casper Terho (22) wil na pieken en dalen bij Union een verse start nemen bij OH Leuven, maar de Fin had ook zomaar professioneel ijshockeyspeler kunnen zijn: “Ik was goed, maar ik heb gekozen voor de sport waar mijn hart lag.”