De Grensmaas heeft ‘grindhonger’: waarom er 37.000 m³ zand en grind wordt bijgestort

Vanaf 11 augustus wordt in de Grensmaas tussen Kotem en Leut 37.700 m³ zand en grind gestort. Dat moet de rivierbodem opnieuw geschikt maken voor vissen en waterplanten. “Want de Maas heeft grindhonger”, klinkt het bij Rijkswaterstaat. 

Meer krantenkoppen in België

Renaud grijpt naast plekje op officieus WK voor kraanmannen: “Wedstrijdreglement is op het eind nog veranderd”

Ondanks het feit dat hij duizenden stemmen achter zijn naam kreeg mag Renaud Devriese (43) toch niet naar The Game of Cranes, een internationale wedstrijd waarbij mensen van over de hele wereld hun kunnen met een kraan willen demonstreren. Hij reageert teleurgesteld: “Het wedstrijdreglement is halverwege veranderd en er zit iemand in de top 5 die amper 75 stemmen gehaald

Lees meer »

7.500 dollar beloning voor tip over voortvluchtige schutter van Montana-bar

De Amerikaanse autoriteiten hebben zondag een beloning van 7.500 dollar uitgeloofd voor informatie die leidt tot de arrestatie van Michael Brown (45), de man die wordt verdacht van het doodschieten van vier mensen in een bar in het stadje Anaconda, Montana. Brown is sindsdien spoorloos; speurteams denken dat hij zich schuilhoudt in de omliggende bergen.

Lees meer »

Trump twijfelt over gratie voor Diddy na harde kritiek van de rapper

President Donald Trump overweegt nog altijd of hij Sean ‘Diddy’ Combs gratie zal verlenen, maar laat zich in een interview met Newsmax kritisch uit over de kansen. “Hij was vroeger vriendelijk, maar toen ik me kandidaat stelde, heeft hij nare dingen over me gezegd”, aldus Trump. De president erkent dat die uitspraken zijn beslissing bemoeilijken.

Lees meer »

Koen (26) en Karel (68) niet te spreken over verzekeraar na autopech in Spanje: “Je betaalt al jaren, maar als er iets misloopt, moet je alles zelf uitzoeken”

“Plots konden we niet meer remmen, echt een vies gevoel.” De familie Michielsen uit Beerse kreeg autopech op reis in Spanje, maar hulp was ver te zoeken. “We probeerden onze verzekeraar dagelijks tot 20 keer te bellen, maar kregen telkens tegenstrijdige informatie”, vertelt Koen Michielsen aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou. De ombudsman voor Verzekeringen kreeg afgelopen jaar een kwart meer klachten

Lees meer »