Colruyt en Delhaize bouwen huismerken Everyday en 365 af: “Focussen op één discountmerk”

Supermarktketens Colruyt en Delhaize zetten het mes in hun huismerken Everyday en 365. Bij Delhaize verdwijnen op termijn alle 365-producten en Colruyt bouwt het Everyday-aanbod af. "Colruyt wil focussen op het huismerk Boni en Delhaize op het Delhaize-aanbod zelf", legt retailexpert Pauline Neerman uit. "Er zijn ook schaalvoordelen door op één discountmerk te focussen." 

Meer krantenkoppen in België

Vrouw erft een van de grootste meren van Oostenrijk en gooit het roer radicaal om

De Mondsee, een van de grootste en meest geliefde meren van Oostenrijk, trekt al decennialang zwemmers, zeilers en vakantiegangers in groten getale. Gelegen in het idyllische Salzkammergut, is het meer met zijn 14,2 vierkante kilometer een paradijs voor recreatie, maar opvallend genoeg volledig in privébezit. Sinds de nieuwe eigenares het roer heeft overgenomen, zegde ze plots alle pachtcontracten op. Wat

Lees meer »

Charlotte Adigéry wint Walter De Buckprijs 2025

Muzikante en zangeres Charlotte Adigéry krijgt de 11de Walter De Buckprijs. De jury looft haar voor haar lef, creativiteit en geëngageerde visie op vrouw-zijn, identiteit en multiculturaliteit. “Ze draagt haar Gentse roots met fierheid en spreekt nog steeds sappig Gents”, klinkt het. Adigéry begon haar carrière op Gentse plekken als De Vieze Gasten, den Afsnis en de Charlatan.

Lees meer »