Handelaars uit de Lippenslaan in Knokke-Heist slaan de handen in elkaar met het gemeentebestuur om de negatieve perceptie rond het hitte- en mobiliteitsplan uit de wereld te helpen. Bedoeling is om positieve communicatie te voeren en de troeven van de kustgemeente nog meer in de kijker te zetten. “Want ja, Knokke-Heist is open en iedereen is hier welkom.”
Het is wat geweest de voorbije maanden in Knokke-Heist. Het vernieuwde hitte- en mobiliteitsplannen verdeelde de meningen en het leek wel alsof er geen neutrale meningen bestonden. Mensen op straat waren óf voor óf helemaal tegen. Feit is dat er wel iets moest gebeuren, daar was iedereen het erover eens. Het plan werd na een paar testdagen grondig bijgestuurd en zijn de grootste pijnpunten weggewerkt. Vooral het creëren van extra randparkings vlakbij het centrum bleek een grote meerwaarde en belangrijk puzzelstuk.
Verkeerde perceptie
Alleen: bij heel wat mensen en buitenstaanders is in die tussentijd een verkeerde perceptie ontstaan alsof Knokke-Heist op slot gaat op warme dagen. De vrees bij handelaars was dan ook dat er steeds minder bezoekers en dus potentiële klanten zouden dúrven afzakken naar de kustgemeente. Terwijl de kustgemeente helemaal “De laatste tijd is er om diverse redenen bij sommige mensen een negatieve perceptie ontstaan over Knokke-Heist”, klinkt het ook bij de gemeente. “Maar het is bemoedigend dat de lokale handelaars zelf de stap zetten naar het gemeentebestuur om samen dat beeld te keren.”
Want de gemeente en diverse handelaars uit de Lippenslaan slaan de handen in elkaar om de verkeerde en negatieve perceptie te keren. Bedoeling is ook om de troeven van de kustgemeente extra in de kijker te zetten. “Iedereen is welkom en Knokke-Heist is open. Ook op warme dagen”, zeggen Bruno Ralet en Ann Demuynck, twee van de deelnemende ondernemers die in gesprek gingen met het gemeentebestuur .“We willen die boodschap duidelijk uitdragen. We zien de afgelopen weken wel vaker lege parkeerplaatsen in de Lippenslaan. Maar op de precieze reden kunnen we niet precies de vinger leggen. Maar nogmaals: we willen benadrukken dat iedereen hier welkom is.”
Actief promotie voeren
Na overleg tussen enkele handelaars en het gemeentebestuur werd een plan van aanpak opgemaakt. “We gaan samen met de handelaars actief promotie voeren om alle bezoekers welkom te heten. Via WhatsApp en sociale media ontvangen zij binnenkort een promotiepakket waarmee ze als echte ambassadeurs kunnen optreden”, klinkt het bij het gemeentebestuur.
De handelaars zien het alvast positief in. “Als alle handelaars die positieve boodschap verder verspreiden en de troeven van onze gemeente in de verf zetten, wordt ons totale bereik nog groter”, stelt Bruno Ralet. “Tijdens hittedagen wordt Knokke-centrum niet afgesloten voor mensen zoals de perceptie vaak verkeerd leeft, maar wél wordt het leefbaarder gemaakt. Dat maakt een bezoekje aan onze handelskern eigenlijk nog aantrekkelijker.” (MM)
The post Knokke-Heist werkt samen met handelaars aan positieve communicatie rond mobiliteitsplan: “Er leeft een verkeerde perceptie” is provided by KW.be.