Kopgroep met Alaphilippe en Arensman scheurt zich af

Daags na de tweede rustdag in de Tour krijgen we een klepper van formaat. De zestiende rit finisht bovenop de mythische Mont Ventoux. Doet Jonas Vingegaard wat terug, of is het toch weer gele trui Tadej Pogacar die zich de sterkste toont? 

Meer krantenkoppen in België

TAZ evolueert komende jaren naar een volwaardig locatiefestival: “Band met stad zelf versterken”

Theater aan Zee staat al jaren bekend als een festival dat zijn bezoekers mee op sleeptouw neemt langs verschillende plaatsen in de stad. TAZ wil de komende jaren meer dan ooit inzetten op echte locatievoorstellingen. “We wilen de buurt betrekken als we ergens neerstrijken.”
The post TAZ evolueert komende jaren naar een volwaardig locatiefestival: “Band met stad zelf versterken”

Lees meer »

“De verloren jaren beginnen zich toch stilaan op te stapelen”: Armstrong, Wiggins, Bruyneel en co over de vele pech van Remco Evenepoel

De opgave van een ontredderde Remco Evenepoel (25) in de Tour wordt in hun podcasts uiteraard ook duchtig besproken door Lance Armstrong, Bradley Wiggins en Johan Bruyneel. Allen willen ze het belang van de nefaste voorbereiding stevig onderstrepen. En het zou Wiggins niet verbazen als Evenepoel over twee maanden stevig uitpakt. “Want Remco is een echte kampioen.”

Lees meer »

Vlaaigate in Limburg: Nederlands bezwaar zet Europese erkenning van Limburgse vlaai op losse schroeven

Een Nederlandse industriële bakker heeft bezwaar aangetekend tegen de voorgestelde erkenningscriteria voor Limburgse vlaai. Een van de vereisten is dat de vlaai ‘dagvers’ moet zijn, oftewel maximaal 2 dagen oud. De bakker wil die termijn naar 6 dagen opgetrokken zien worden. Die criteria maken deel uit van de procedure om de vlaai erkend te krijgen als Europees streekproduct. Zolang het

Lees meer »

NMBS wil dan toch treinen bestellen bij Spaanse CAF: raad van bestuur hakt knoop door over omstreden miljardencontract

De NMBS wil dan toch treinen bestellen bij het Spaanse CAF. Dat heeft de raad van bestuur van het spoorbedrijf vandaag beslist met een tweederdemeerderheid. De beslissing over het miljardencontract was al langer omstreden, omdat een concurrent van CAF, Alstom, de treinen in België zou kunnen produceren. De raad van bestuur vraagt aan CAF om te onderzoeken of het mogelijk

Lees meer »