Natuurpunt vraagt bezoekers om stukjes brandafval van Tomorrowland op te ruimen: “Samen houden we de natuur schoon”

Natuurpunt Mechels Rivierengebied roept bezoekers van haar natuurgebieden op om de restanten van de hevige brand op Tomorrowland van afgelopen week mee op te ruimen. In verschillende gebieden, waaronder Mispeldonk in Bonheiden, doken de voorbije dagen kleine verkoolde stukken brandafval op. 

Meer krantenkoppen in België

Kiosk Matinee verhuist naar Bakkerijmuseum voor 40ste verjaardag

Het aperitiefconcert Kiosk Matinee in Veurne verhuist aanstaande zondag voor een keer van locatie. Deze keer wordt die gehouden voor het Bakkerijmuseum waar het om een extra feestelijke editie gaat ter gelegenheid van de 40ste verjaardag van het museum. Er zal heel wat te beleven zijn.
The post Kiosk Matinee verhuist naar Bakkerijmuseum voor 40ste verjaardag appeared first on

Lees meer »

Achter de schermen bij kledingmerk Erreà: “Wij zorgen ervoor dat kwart van alle Limburgse voetballers in gespecialiseerde shirts kunnen spelen”

Tienduizenden Limburgers sporten in ploegverband. En de kans is zeer groot dat het in kledij van Erreà is. Met dank aan Davy Willems, die 20 jaar geleden besliste om het vergeten Italiaanse merk opnieuw te lanceren in ons land. “In het begin verkocht ik kleding van Erreà vanuit mijn kofferbak op de parking van RC Hades.”

Lees meer »

Radioclub ON6ZT neemt intrek in leegstaand station van Zottegem: “Meer sociale controle”

De lokale radioclub ON6ZT heeft zijn intrek genomen in het stationsgebouw van Zottegem, dat jarenlang leegstond. Het clublokaal van de plaatselijke vereniging van radioamateurs komt op de 1e verdieping. De gemeente drong bij de NMBS aan op een nieuwe invulling, om zo de sociale controle in de stationsbuurt te verhogen. "Een win-win-win", noemt burgemeester Evelien De Both (N-VA) het.

Lees meer »

Nu ook Aldi een klantenkaart invoert: met elke scan verdient de supermarkt geld aan jouw gegevens

Nu ook Aldi een digitale klantenkaart invoert: waarom zijn jouw persoonlijke gegevens zo’n goudmijn voor de warenhuisketens? “Ons aankoopgedrag volgen, is voor hen een nieuw en cruciaal verdienmodel”, zegt retailprofessor Els Breugelmans (KU Leuven). Maar hoe veilig zijn jouw persoonlijke gegevens dan als je een klantenkaart neemt? En wat doen supermarkten er concreet mee? Zo werkt de miljoenenbusiness achter de

Lees meer »