Ostend Beach met 16.000 bezoekers opnieuw een succes, geen grote incidenten gemeld: “Nieuw hoofdpodium was een schot in de roos”

Vier podia waaronder een nieuw hoofdpodium, een resem dj’s waaronder enkele toppers uit binnen- en buitenland, zon, aangename temperaturen en 16.000 bezoekers. Dat is in een notendop wat de vijftiende editie van Ostend Beach was. “De goede samenwerking met de politie werpt zijn vruchten af”, zeggen de organisatoren.

Het mooie voorspelde weer deed vermoeden dat heel wat bezoekers naar Oostende zouden afzakken voor een tweedaagse op het Klein Strand. En dat was ook zo. De organisatoren spreken dan ook van een succes. “Zaterdag was onze beste dag, want die was nagenoeg uitverkocht”, vertelt Jan Mortelmans, die de organisatie in handen heeft samen met Kevin Beirens. “Zondag waren er nog wel wat tickets, maar ook dan liep het strand goed vol. Vorig jaar kregen we ruim 20.000 bezoekers over de vloer, maar toen werd Ostend Beach nog verspreid over drie dagen. Nu waren dat er twee.”

Dj tussen het volk

Voor het eerst werd een nieuw hoofdpodium gebruikt met ledwalls en met zicht op zee. De dj stond voor het eerst tussen de bezoekers. “Dat bleek een schot in de roos te zijn”, gaat Mortelmans verder. “Op die manier willen we de artiesten dichter bij hun publiek brengen en dat werkt. Het zorgt voor een gezelligere sfeer.”

Bekers

Er werd hard ingezet op duurzaamheid met de Smart Cups van Goodless. “Die zorgen ervoor dat er geen lange wachtrijen ontstaan om bekers binnen te brengen bij de inzamelpunten. De bekers hebben allemaal een chip waardoor de beker geregistreerd wordt bij aankoop van een drankje. Je hoeft de beker daarna enkel te deponeren in een van de strategisch geplaatste Smartbins op het festivalterrein en de waarborg wordt meteen teruggestort op je rekening. Dat bleek een succes te zijn. Ook tijdens Summerlove gebruikten we dat systeem al.”

Drugs

De politie controleerde met drugshonden de bezoekers aan de ingang. Als de hond een signaal gaf, werd de bezoeker meegenomen voor verdere controle. Grote incidenten bleven echter uit. “Die waren er inderdaad niet”, vertelt politiewoordvoerder Simon Fiers. “Los van enkele festivalbezoekers met drugs op zak, blikken we terug op een positieve editie van Ostend Beach.”

The post Ostend Beach met 16.000 bezoekers opnieuw een succes, geen grote incidenten gemeld: “Nieuw hoofdpodium was een schot in de roos” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Chiro Bavikhove en Chiro Hulste kregen ongewenst bezoek over de vloer

De feiten dateren van begin juli na Bavikhove Kermis. Hoofdleider Robbe Vanassche heeft intussen zijn getuigenis afgelegd in het politiebureau van Politiezone Gavers. “Er was redelijk veel schade met vijf opengebroken branddeuren die bewerkt werden met een koevoet”, aldus Robbe. “Het vreemde is dat een geldkistje en de muziekinstallatie onaangeroerd bleven.”
The post Chiro Bavikhove en Chiro Hulste kregen

Lees meer »

CEO Maarten Michielssens (42) blijft nuchter na succesvolle beursgang EnergyVision: “Uitnodigingen van private bankers? Daar hoef ik niets van te weten”

In 2014 leende hij als een ‘sukkelaar’ 6.200 euro van zijn ouders, net genoeg voor drie maanden huur, om een bedrijfje te starten. Ruim tien jaar later tekent Maarten Michielssens (42) als CEO van EnergyVision voor een spectaculaire beursgang die ‘dat bedrijfje’ op 700 miljoen euro waardeert. Een verhaal dat Michielssens destijds als journalist enthousiast had opgeschreven, maar als ondernemer

Lees meer »

Chinese app Temu gaat nu ook voeding verkopen in België: “Dit kan revolutie voor de voedingssector betekenen”

Temu, de Chinese e-commercereus bekend om zijn extreem lage prijzen voor een oneindig gamma aan ‘hebbedingetjes’, richt zijn pijlen nu ook op onze koelkast. Via de populaire app koop je sinds kort ook voedingswaren aan bijzonder scherpe prijzen. “Geen enkele Europese retailer zag dit aankomen”, zegt retailprofessor Pierre-Alexandre Billiet. Wordt Temu straks een serieuze concurrent voor gevestigde supermarkten als Colruyt,

Lees meer »