Al ruim een uur voor openingstijd stonden de eerste enthousiastelingen aan te schuiven om als één van de eerste de nieuwe vestiging van de populaire beautyketen Douglas in Knokke binnen te wandelen. “Vooral bij de jeugd zijn we héél populair”, zegt sales director Priscilla Gajadin.
De komst van Douglas naar Knokke ging niet onopgemerkt voorbij: een meterslange rij slingerde door de straten. Niet zo gek, want de parfumerie zet zich bewust in de markt als dé plek om deals te scoren en eerder zorgde de opening in Roeselare, gent en Antwerpen al voor een stormloop. Aan zee was dat niet anders. Al was daar donderdagochtend eerder sprake van een kleine stormloop. “In Antwerpen bijvoorbeeld kwamen héél veel mensen naar de opening omdat ze een goodiebag kregen. Hier in Knokke kiezen we voor een andere formule, maar zelfs nu stond er al een lange rij voor de deur”, zegt Priscilla Gajadin, sales director voor alle winkels in België en Nederland.
TikTok
Overdrijven doet Gajadin niet. Wanneer wij even na 9 uur op de Kustlaan arriveren staan al enkele tientallen enthousiastelingen te wachten tot het openingsmoment om 10 uur. Opvallend, want gratis goodiebags zijn er effectief niet. Enkel wie 200 euro of meer koopt kreeg een beauty vanity bag gevuld met zeven luxe gifts mee naar huis. Al waren er ook ijsjes en ander lekkers voorzien. Wat opvalt is dat er héél wat jonge jeugd onder de aanwezigen is. Om 10 uur stormden ze de winkel binnen. En toegegeven: die oogt fraai en de frisse geurtjes komen van overal aangewaaid. “Ik ken de winkel vooral van TikTok”, zegt Licia Varilone (13) uit Knokke. “Toen ik hoorde dat er in Knokke een winkel zou komen, wilde ik heel graag eens langskomen om de make-up en skincare zelf eens te zien. Mijn plusmama wilde gelukkig mee.”
A-locaties
Dat de razend populaire beautyketen voor Knokke kiest is trouwens geen toeval. De Duitse winkel is al langer de nummer één in Nederland en wint nu ook aan populariteit in ons land. “We zoeken steeds naar A-locaties”, knikt Priscilla Gajadin. Op de achtergrond luistert de verantwoordelijke van de zoektocht naar de panden aandachtig mee. “We wilden absoluut hier een vestiging openen. Daar zijn we eigenlijk al lange tijd mee bezig. Ik zou bijna durven zeggen enkele jaren. Alleen wilden we absoluut hier in de Kustlaan een winkel openen. En nergens anders. Vandaar dat de zoektocht een hele tijd duurde en niet zo evident was”, zegt de man. “Maar kijk, uiteindelijk vonden we tóch dit prachtige pand en zijn we heel tevreden met de opening.” (MM)
The post Na Roeselare nu ook heel wat belangstelling voor opening Douglas in Knokke is provided by KW.be.