Maken ‘de media’ mensen bang met extra rode weerkaarten? Fotocollega’s op sociale media zijn misleidend

Op sociale media leiden de hogere temperaturen opnieuw tot berichten met fotocollages van weerkaarten. De mensen achter de collages willen ermee aantonen dat weerkaarten vandaag “extra rood” kleuren om “angst op te wekken” voor het klimaat. Maar de voorbeelden zijn vaak misleidend omdat ze bijvoorbeeld temperatuurkaarten met andere weerkaarten vergelijken, of weerberichten van verschillende tv-zenders tegenover elkaar plaatsen. 

Meer krantenkoppen in België

Maldegem koopt woning en laat die slopen

Met de aankoop van een woning en bijhorende grond op de hoek van de Prins Boudewijnlaan en de Hillestraat wil de gemeente het verkeer op dat kruispunt, waar ook de Oude Staatsbaan op uitkomt, nog vlotter en veiliger laten verlopen. De woning staat al enige tijd leeg en de gemeente is niet van plan om …
The post Maldegem

Lees meer »

Louvre installeert tralies voor raam dat bij inbraak werd gebruikt

Het Louvre in Parijs heeft nieuwe beveiligingsmaatregelen genomen tegen diefstal. Dat schrijft het museum dinsdag op X. Zo werd onder meer tralies geplaatst voor het raam aan het balkon dat in oktober door inbrekers werd gebruikt om zichzelf toegang te verschaffen tot het gebouw. Sinds vorige week is er ook een mobiele politiepost aanwezig in de buurt van het museum.

Lees meer »

Oppositie kritisch over meerjarenplan en diverse belastingverhogingen: “Al negen nieuwe of gewijzigde belastingen goedgekeurd”

Op de jongste gemeenteraad toonde de oppositie zich kritisch over de meerjarenplanning van de CD&V Plus-meerderheid. “De meerderheid klopt zich op de borst dat de personenbelasting niet wordt verhoogd, maar daarnaast zijn hier wel al negen nieuwe of verhoogde belastingen goedgekeurd”, hekelt Jan Van Meirhaeghe van N-VA.
The post Oppositie kritisch over meerjarenplan en diverse belastingverhogingen: “Al negen nieuwe

Lees meer »

“Hier hebben ze chocolade opnieuw uitgevonden”: met juryvoorzitter Hans Maertens op bezoek bij de Ambassadeur van Bedrijvig West-Vlaanderen

The Chocolate Line mag zich een jaar lang Ambassadeur voor Bedrijvig West-Vlaanderen noemen. Juryvoorzitter Hans Maertens roemde het bedrijf om haar veelzijdig en creatief karakter, maar wilde de West-Vlaamse versie van Sjakie en de Chocoladefabriek graag met eigen ogen aanschouwen. “Wat hier elke dag opnieuw gebeurt, daar kunnen we alleen maar onze hoed voor afdoen.”
The post “Hier hebben

Lees meer »