Club Brugge heeft een overeenkomst voor drie jaar ondertekend met Betsson Group. Volgens de Bekerwinnaar en vicekampioen gaat het om de “grootste shirtsponsordeal in de Brugse geschiedenis”. Naar verluidt investeert het Zweedse Betsson “een wereldleider in de entertainmentindustrie” tot 2028 zo’n vier miljoen euro per jaar.
Zaterdag 28 juni zal BetFIRST.sport – een livescore-app – voor het eerst te zien zijn als ‘Front of shirt’ tijdens de oefenwedstrijd van Club Brugge tegen KV Kortrijk. De Europese shirts van blauw-zwart zullen het merk Betsson.sport dragen, een sport-mediaplatform met een live-score applicatie, zo verduidelijkt het team.
De overeenkomst tussen Club Brugge en Betsson komt er ondanks een verstrenging van de regels met betrekking tot gokreclame die sinds 1 januari geldt in het Belgisch voetbal. Zo mag de naam van een gokbedrijf niet meer in grote letters op de voorkant van shirts prijken. Maar Club overtreedt met deze sponsordeal de nieuwe regels niet omdat BetFirst.Sport en Betsson.Sport verwijzen naar apps waar geen expliciete aanzet tot gokken wordt gegeven.
“Ik ben zeer enthousiast over deze deal. Betsson en Club Brugge zijn beide innovatieve bedrijven die streven naar het allerhoogste. Met deze deal zet Club zich in een mooi gezelschap van ploegen in de Betsson-familie met Inter Milan, Boca Juniors en Atlético Nacional”, onderstreept Bob Madou, CEO van Club Brugge.
“Een samenwerking aangaan met Club Brugge – een club met een opmerkelijk verleden, sterke waarden en een uitzonderlijk loyale fanbasis – is een belangrijke mijlpaal voor ons”, vult Jesper Svensson, CEO bij Betsson Group, aan. “We kijken ernaar uit om de toekomstige ambities van de club te ondersteunen en onze band met voetbalfans in heel België te versterken.”
(Belga)
The post Club Brugge gaat voor drie jaar in zee met Betsson Group is provided by KW.be.