De zomer is in aantocht en daarmee is ook het terrassenseizoen in volle gang. De campagne ‘hou je maten in de gaten’ in Roeselare zit in een nieuw jasje. De campagne bestaat uit twee delen. Het eerste deel richt zich op veilig uitgaan en het tweede deel richt zich op seksueel grensoverschrijdend gedrag. “Het is belangrijk dat iedereen zich veilig voelt en grenzen gerespecteerd worden”, zegt burgemeester Kris Declercq.
Donderdagochtend kwamen horeca-uitbaters samen in het café Saint Georges om een woordje uitleg te krijgen over de vernieuwde campagne ‘Hou je maten in de gaten”. “In Roeselare is het altijd dorstig en kunnen mensen altijd genieten van terrassen en horeca”, start burgemeester Kris Declercq. “Uit de stadsmonitor van Vlaanderen zien we dat de Roeselaarse horeca goed scoort en dat mensen genieten van het eten en drinken in Roeselare. Met de preventieve campagne ‘Hou je maten in de gaten’ blijven we de horeca in Roeselare ondersteunen”, vertelt Kris Declercq.
De vernieuwde campagne bestaat uit twee delen. Het eerste deel gaat over veilig uitgaan. “Met ‘Hou je maten in de gaten’, willen we aansporen om alert te blijven, en elkaar te beschermen en samen in te grijpen wanneer dat nodig is”, zegt Kris Declercq. Om kracht bij de campagne te zetten wordt de boodschap verspreid via affiches, bierviltjes, stickers en grote sensibiliserende doeken aan horecapanden.
Nee is nee
Het tweede deel van de campagne focust op seksueel grensoverschrijdend gedrag. De slogan ‘Nee is nee. Enkel ja is oké’, is in de Roeselaarse horecazaken terug te vinden op affiches en visitekaartjes.
De aanwezige horeca-uitbaters kregen ook een uitgebreid pakket met affiches, raamstickers, bierviltjes, stappenplannen en een hulpgids. “Met het campagnemateriaal zorgen we ervoor dat de boodschap zichtbaar en bespreekbaar is. Het is een preventieve aanpak want voorkomen is beter dan genezen. Roeselare moet een stad zijn waar mensen veilig kunnen uitgaan. Dat is altijd al zo geweest en dat moet zo blijven”, zegt Kris Declercq.
The post Roeselare zet in op een veilig en zorgzaam uitgaansleven met de campagne ‘Hou je maten in de gaten’: “Horeca ondersteunen” is provided by KW.be.