Vorig jaar maakte de ombudsdienst van de stad 1.349 dossiers op over de werking van de stedelijke diensten, de sociale woonmaatschappij Woonhaven, het Zorgbedrijf, het stedelijk onderwijs, de brandweer en de politie. De meeste klachten gingen over parkeren, sluikstort en huisvuilophaling. In totaal waren er ruim 255.000 contacten, wat veel is voor een stad met bijna 560.000 inwoners.
Hij wachtte rustig op laatste rij tot zijn slachtoffer opstapte: dit is hoe 38-jarige man een willekeurige passagier (76) op lijnbus doodstak
Gisteren 13.08 uur. Een keurig geklede man stapt een drankenhandel op Linkeroever binnen. Hij neemt twee blikjes Red Bull uit de koelkast en wandelt zonder betalen richting uitgang. Een uur later stapt diezelfde man op een bus van De Lijn, waar hij de keel van een willekeurige passagier oversnijdt. Aan de hand van talloze camerabeelden en getuigenissen konden wij de