Klantgeleidingssysteem in stadskantoor van Torhout

Sinds dinsdag is het stadsbestuur in het stadskantoor aan de Aartrijkestraat van start gegaan met een klantgeleidingssysteem voor het afhandelen van door burgers gemaakte afspraken. Zij die een afspraak hebben bij de diensten Burgerzaken of Ruimte kunnen zich voortaan aanmelden aan een scherm, waarna ze een ticket met een volgnummer ontvangen. Een beetje zoals bij vis- of kaaskramen op de Markt.

Afspraken evalueren

“Om het werken op afspraak efficiënter te maken, gaan we dus van start met een klantgeleidingssysteem”, zegt schepen van Smart City Joost Cuvelier. “Er treedt ook nieuwe software in werking. De namen van de wachtende burgers worden vanaf nu niet langer afgeroepen, want wie zich heeft aangemeld, krijgt direct een volgnummer. Dat is niet alleen handig voor de bevolking, maar ook voor het centraal onthaal in het stadskantoor. De bedienden aan het onthaal krijgen een beter zicht op de afspraken binnen de betrokken diensten én moeten niet langer manueel laten weten aan de collega’s dat een burger aanwezig is voor een afspraak. De nieuwe software laat bovendien toe om via statistieken beter te kunnen evalueren hoe lang een afspraak effectief duurt, zodat bijsturen eenvoudiger wordt.”

Het nieuwe systeem zal voor sommige mensen een aanpassing vergen, zeker voor zij die weinig of niet vertrouwd zijn met de digitale wereld. Maar volgens schepen Cuvelier hoeft niemand zich daarover zorgen te maken.

Trein van vooruitgang

“Dit is een nieuwe stap in de digitalisering van onze dienstverlening”, zegt Joost. “Zo willen we mensen die digitaal vaardig zijn, de kans geven om snel te schakelen als ze een afspraak hebben. En tegelijk vermijden we wachtrijen aan het onthaal. Maar voor wie zoiets te ingewikkeld vindt, blijven de medewerkers van het onthaal nog altijd klaarstaan om te helpen. Op die manier komen we tegemoet aan de verschillende noden van onze burgers. We willen de trein van de vooruitgang niet missen, maar evenmin mensen in de kou laten staan.” (JS)

The post Klantgeleidingssysteem in stadskantoor van Torhout is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Politie schiet met rubberkogels tijdens protest voor Fabian in Molenbeek, minister Quintin reageert: “Ik wil weten hoe de situatie daar is aangepakt”

De Brusselse politie heeft zondag met rubberkogels naar mensen geschoten die voor het commissariaat in Molenbeek protesteerden na de dood van Fabian. Dat bevestigt de woordvoerder van zone Brussel-West aan HLN. De politie erkent dat het gebruik van rubberkogels bijzonder zeldzaam is: “Bij eerdere protesten konden we andere middelen zoals waterkanonnen of traangas inzetten.” Waarom werd nu dan wél gekozen

Lees meer »

EXCLUSIEF. Keniaanse speurders vertellen voor het eerst hoe Vlaamse mierenjongens echt gevat werden: “Undercoveragenten volgen David al vijf jaar”

“We zijn verraden”, zegt David (19) in een besloten WhatsAppgroep. Verraden door een Keniaanse verkoper — een informant binnen hun eigen kring. Voor het eerst doorbreken de Keniaanse autoriteiten de stilte over hun onderzoek naar de ‘mierenjongens’. Want ze vielen niet per ongeluk binnen in een hotelkamer gevuld met twee Belgen en duizenden mieren. Dit was het resultaat van jarenlang

Lees meer »