De onderbreking van de Telenetdiensten in Ruddervoorde blijft voor heel wat beroering zorgen zowel in Ruddervoorde zelf als op de Baliebrugge. Donderdag kort na de middag werd een glasvezelkabel doorboord op de kruispunt van de Kortrijksestraat en de Sint-Elooistraat waardoor alle Telenet diensten uitviel. Diezelfde avond kwamen er verschillende ploegen ter plaatse maar er werd vastgesteld dat het een heel complexe situatie was en dat de herstelling niet dadelijk kon worden uitgevoerd waardoor Ruddervoordse Telenetklanten nu voor de derde dag op rij geen tv en internet hebben.
Nadat de werknemers van Jacops vrijdagmorgen tot 3u ‘s nachts hebben doorgewerkt om een bovengrondse kabel te spannen en de nodige graafwerken gedaan te hebben, zijn ze zaterdag iets na 12 uur terug op de werf aangekomen om de beschadigde kabel verder te lokaliseren. Om 13u20 hebben ze ter hoogte van het kantoor van Seguro de beschadigde kabel uit de buis kunnen trekken. Daarna zijn ze ter hoogte van de Kortrijksestraat gaan zoeken en deze wordt nu ook blootgelegd.
Om 15u15 kwam ten slotte een technicus die de beschadigde kabel moet verbinden met de nieuwe luchtlijn, een delicaat werk. “We kunnen nog geen exact uur meedelen wanneer de herstelling zal voltooid worden maar we hebben goeie hoop dat tegen morgenochtend de Telenet diensten zullen kunnen opgestart worden indien er zich geen verder problemen meer voordoen,” aldus de woordvoerder Stefan Coenjaerts van Wyre.
9de keer op korte tijd
De werknemers van Jacops schatten dat de werken nu nog 6 tot 7 uur zullen in beslag nemen. In een reactie vanuit de gemeente horen we dat Oostkamp niet verantwoordelijk is voor deze panne en dat ze zelf, buiten wat druk uitoefenen geen zicht hebben voor de afloop van deze herstelling. De gemeente laat wel weten dat de panne los staat van de werken in Baliebrugge en eerder in functie is van de werken van Fluvius om het laagspanningsnet te verzwaren. Vervelend is wel dat met deze kabelbreuk ook de Baliebrugge terug getroffen is, voor de 9de keer op zeer korte tijd.
“Nu is het terug meer dan 48 uur dat we geen telefoon, internet of TV hebben als Telenet klant; één van de vorige keren heeft het zelf 84 uur geduurd voor alles hersteld was. Deze panne is voor ons wel de druppel en bekijken we hoe we nu een passende klacht moeten indien want met een eventuele schadevergoeding van 1 euro per dag dat we geen Telenetdiensten hebben zijn we niet tevreden,’ horen we van een Baliebruggenaar. (GST)
The post Oplossing in zicht voor Telenet onderbreking in Ruddervoorde is provided by KW.be.