Een kanker- of menopauzetest van de drogist? “Blijf eraf”

Drogisterij Kruidvat biedt een gamma aan zelftests aan waarmee je kunt nagaan of er bloed in je stoelgang zit, je prostaat vergroot is of je in de menopauze bent beland. Experts zijn bezorgd. “Ze zijn niet geschikt om thuis een diagnose te stellen.”

 

Meer krantenkoppen in België

Irritaties tussen Tadej Pogacar en Visma-Lease a Bike nemen toe door ‘bidon-incident’: “Alsof zij de enigen zijn die daar een bidon moeten aannemen”

Alweer ergernis bij Pogacar. En alweer gericht aan Visma-Lease a Bike. Nadat de Sloveen eerder had uitgehaald naar de tactiek van de Nederlandse ploeg – “het sloeg nergens op” – was het zaterdag weer van dat. Ditmaal beschuldigde hij er Visma van in zijn weg te rijden in de bevoorrading. “Ze doen dit heel vaak, alsof ze de enigen zijn

Lees meer »

Bert en Mieke bundelen de krachten en lanceren met The Octave een eigen whisky: “Elf jaar op houten vaten gerijpt”

Mieke Coopman runt in Ledegem haar eigen wijnhandel, haar broer Bert is met zijn vrouw Deborah het gezicht van restaurant Maison Noire in Izegem. Naar aanleiding van het nakende vijfjarig bestaan van de horecazaak brengen ze onder het label van Duncan Taylor met The Octave een eigen whisky van Tullibardine Distillery uit. Naar wat verwijst de speciale naam, welke smaken

Lees meer »

150 kapellen, kruislieveheren en Mariagrotten geïnventariseerd in Halle: “Grote waarde voor het collectief geheugen”

In Halle zijn 150 kapellen, gevelnissen, kruislieveheren en Mariagrotten geïnventariseerd. Het religieus erfgoed werd de voorbije 2 jaar door de stad en de Intergemeentelijke Onroerend Erfgoeddienst Zender onder de loep genomen. "Dit zijn kleine monumenten die vaak verscholen liggen in het straatbeeld, maar grote waarde hebben voor het collectieve geheugen van de stad", klinkt het.

Lees meer »

Waarom ook Aldi een klantenkaart invoert: “Jouw persoonlijke data zijn goud waard voor supermarkten”

Nu ook Aldi een digitale klantenkaart invoert: waarom zijn jouw persoonlijke gegevens zo’n goudmijn voor de warenhuisketens? “Ons aankoopgedrag volgen, is voor hen een nieuw en cruciaal verdienmodel”, zegt retailprofessor Els Breugelmans (KU Leuven). Maar hoe veilig zijn jouw persoonlijke gegevens dan als je een klantenkaart neemt? En wat doen supermarkten er concreet mee? Zo werkt de miljoenenbusiness achter de

Lees meer »