Smeerkazen van huismerken bevatten meer eiwitten dan de A-merken

De smeerkazen van huismerken in onze supermarkten bevatten vaak meer eiwitten dan de duurdere varianten met een ‘high protein’-label. “Bovendien heeft de doorsnee klant helemaal geen nood aan extra eiwitten”, waarschuwt Testaankoop.

 

Meer krantenkoppen in België

Vier op de tien ouders weten niet welke apps hun kinderen gebruiken

Ouders maken zich almaar meer zorgen om het sociale mediagebruik van hun kinderen. Dat blijkt uit de nieuwste Gezinsbarometer van de Gezinsbond, een grootschalige enquête bij gezinnen met kinderen van 0 tot 18 jaar. “We worden overspoeld met negatieve verhalen over jongeren online, en die bezorgdheden leven zeer sterk bij ouders,” zegt Jeroen Sleurs, directeur van de Gezinsbond.

Lees meer »

Cultuurcafé viert eerste verjaardag met lancering Blonde Delle: “Een toegankelijk biertje dat niet te zwaar is”

Na een grote renovatie werd cultuurcentrum De Schakel vorige zomer feestelijk heropend. Het nieuwe Cultuurcafé was een van de absolute blikvangers. Uitbaters Timo Berth, Hein en Thomas Defrenne blikken erg positief terug op de voorbije maanden. Om de eerste verjaardag van de populaire zaak te vieren, lanceert het Cultuurcafé met Blonde Delle een eigen biertje.
The post Cultuurcafé viert

Lees meer »

Enthousiaste kinderen trekken door Pittemse centrumstraten tijdens Kinderstoet

Naar aanleiding van de Dag van het Kind trok de 45ste editie van de Kinderstoet door de Pittemse centrumstraten. Ook deze keer kregen de toeschouwers een voorproefje over de onderwerpen die wellicht tijdens de feeststoet op Zotte Maandag de revue zullen passeren. Naast de verwijzingen naar deken Frank Balcaen, ontbrak ook de actualiteit niet.
The post Enthousiaste kinderen trekken

Lees meer »