Nieuw stadsbestuur haalt ‘superflitser’ uit het straatbeeld, contract wordt niet verlengd

Goed nieuws voor de mensen die de LIDAR, de mobiele superflitser die door de stad Oostende gehuurd werd, vervloeken. Burgemeester John Crombez (Vooruit) liet tijdens de gemeenteraad weten dat het huurcontract niet meer verlengd wordt.

 

Meer krantenkoppen in België

“Mensen zullen het niet geloven, maar het is écht op enkele uren aangekomen”: hoe dreamteam erin slaagde om in 36 uur mainstage te bouwen

Toen de iconische mainstage van Tomorrowland woensdagavond in lichterlaaie stond, leek het festival een deel van zijn ziel kwijt. Maar nog voor de laatste rookpluim was opgetrokken, zat een klein logistiek ‘dreamteam’ al samen. Een relaas van hoe 21 mensen het onmogelijke klaarspeelden, met een beetje hulp van Metallica. “Onze mensen moesten zich op vakantie excuseren bij familie.”

Lees meer »

“Rond half 6 werd duidelijk: we zijn er nog lang niet”: waarom De Wever en co deze ochtend zonder zomerakkoord uiteengingen

Na een hele nacht onderhandelen heeft premier De Wever nog geen zomerakkoord beet. Zeker over het laten meetellen van ziekte als gewerkte periode om op vervroegd pensioen te gaan, blijven de meeste partijen kamperen op hun eigen principes. Maar ook Frank Vandenbroucke blijft botsen op N-VA in zijn strijd tegen de ereloonsupplementen. Hoe zit het? En wanneer mogen we dan

Lees meer »

Overlast kruispunt N445 in centrum kan opgelost met slimme verkeerslichten

Wie in het centrum van Overmere passeert met de auto tijdens de spitsuren zal het al wel gemerkt hebben, dat het kruispunt met de Molenstraat en de Kerkstraat aan de kerk vaak compleet vastzit. Het gemeentebestuur overlegde met het Agentschap Wegen en Verkeer over de situatie. En als oplossing kwam het plaatsen van slimme verkeerslichten uit de bus.

Lees meer »

Malle krijgt goeie punten: inwoners zeer tevreden over gemeentelijk infoblad en vriendelijkheid aan onthaal

729 Mallenaren namen dit voorjaar deel aan het groot communicatieonderzoek van gemeente Malle in samenwerking met onderzoekers van de Thomas More-hogeschool. De resultaten zijn overwegend positief: 67 procent van de deelnemers beoordeelt de gemeentelijke communicatie als goed tot zeer goed, met hoge scores voor het infoblad De Malse Courant en de klantvriendelijkheid van de dienst onthaal.

Lees meer »