’t Ferm viert zesde verjaardag met volledig nieuwe huisstijl: “Producten in de kijker zetten”

‘t Ferm, de organisatie die zinvolle dagbesteding aanbiedt aan vijftien mensen met een beperking, bestaat zes jaar. Die verjaardag wordt gevierd met een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. “Met de nieuwe huisstijl en het logo zetten we ook de verschillende producten die we maken in de kijker”, aldus Danny Demeersseman, coördinator van ’t Ferm.

De organisatie ’t Ferm huist inmiddels al ruim een jaar in ’t Capellehof in het hartje van Rollegem-Kapelle. “We hebben het hier echt naar onze zin, maar het deed ons ook nadenken over hoe we onze producten nog beter in de markt kunnen zetten”, aldus Danny Demeersseman, één van de dragende krachten binnen de organisatie. De mensen van ’t Ferm maken onder andere zeepjes, thee, advocaat, geurzakjes en confituur. “We zochten naar een nieuw logo op onze producten en hebben dat onmiddellijk doorgetrokken naar een volledig nieuwe huisstijl.”

Bloem

’t Ferm ging een samenwerking aan met het creatief bureau Prente. “Ons nieuw logo straalt precies uit waar we voor staan: verbondenheid, zorg en groei. Alles wat je aandacht en zorg geeft, groeit! Dit geldt niet alleen voor de moestuin, maar bovenal voor onze gasten en voor het team van professionals en vrijwilligers die van ’t Ferm iets moois maken.” Dat er voor een bloem in het logo gekozen werd, is niet toevallig. “De bloem met vijf unieke blaadjes is een teken van verbondenheid. Elk bloemblaadje is uniek en samen vormen ze iets moois en krachtigs. Dat is de kern van wie we met ’t Ferm willen zijn.”

Kerstexpo

De zesjarige verjaardag van ’t Ferm gaat ook gepaard met verschillende activiteiten. Op woensdag 11 september was er de laatste Ferme Woensdag van het jaar.

De cliënten van ’t Ferm stonden opnieuw klaar in ’t Capellehof om de gasten taart en koffie te serveren. Ook digihulp buurtwerking komt langs met een infostand. Op vrijdag 13 december pakt ’t Ferm uit met Kerst op ’t Capellehof waar er dit jaar ook een expositie zal zijn met door de cliënten gemaakte kunstwerken.

The post ’t Ferm viert zesde verjaardag met volledig nieuwe huisstijl: “Producten in de kijker zetten” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Landelijke Gilden Zichen-Zussen-Bolder op uitstap naar Bitsingen

Op zondag 6 juli verzamelden 25 deelnemers in het PJZ-lokaal, klaar voor een namiddag vol bezinning en gezelligheid. De leden van de Landelijke Gilden Zichen-Zussen-Bolder lieten zich niet weerhouden van hun jaarlijkse uitstap naar het bedevaartsoord in Bitsingen, ondanks de wispelturige weersomstandigheden.

Lees meer »

Op amper 3 minuten rijden heeft iedereen een supermarkt in de buurt, waarom blijven er dan nog steeds meer niéuwe opengaan?

Bijna elke Vlaming woont op minder dan drie minuten rijden van een supermarkt. Maar zelfs met bijna 5.000 warenhuizen in ons land, dromen die ketens nog altijd van nieuwe winkels. Meer zelfs: bijna élke keten wil nog uitbreiden. Waarom? En hoever kan deze groei nog gaan? “Sommigen moéten wel iets extra’s openen, om het leefbaar te houden.”

Lees meer »