Meer dan 100 supporters hebben vanochtend genoten van de match Nieuw-Zeeland – België in supporterscafé Kadijk in Pelt. Normaal geldt er een sluitingsuur voor de lokale horeca in Pelt tussen 03.00 uur en 07.00 uur, maar speciaal voor het WK werd daar vanochtend een uitzondering voor gemaakt. "We hebben ook een goed ontbijt gekregen: spek met eieren en broodjes met kaas. Altijd goed!", klinkt het bij de supporters.
Onze reporter op de warmste plek van Vlaanderen: 42 graden in de lucht, ruim 50 in het zand. En toch was hij niet alleen in de Sahara. “Zijt gij zot?”
Met een hawaïhemd, een pan, een ei en een thermometer zakte onze reporter op de heetste dag van het jaar af naar de warmste plek van Vlaanderen: de Lommelse Sahara. Wat doet de woestijn met een mens? “Op TikTok had ik gezien dat je hier ook aardbeien met chocolade kon eten, maar die zie ik nergens.”
