Tienduizenden bezoekers last minute niet welkom op Defqon vanwege hitte: “Wie betaalt mijn hotel?”

Defqon.1, het grootste elektronische muziekfestival van Nederland, neemt een uitzonderlijke maatregel vanwege de hitte. Tienduizenden bezoekers zijn vrijdag en zaterdag niet langer welkom op het terrein in Biddinghuizen. Deze ingreep was de “enige optie” om het festival überhaupt door te laten gaan, schrijft de organisatie in een verklaring. 

Meer krantenkoppen in België

Vrachtwagen en carport branden volledig uit:  

Op Gammel in Rijkevorsel heeft dinsdagochtend een vrachtwagen vuur gevat, wat zorgde voor hevige rookontwikkeling. De vrachtwagen stond tegen een kippenstal, maar die liep geen schade op. Het vuur sloeg wel over naar een carport, die volledig vernield is. Er raakte niemand gewond. De straat is afgesloten.

Lees meer »

Weinig belangstelling voor infoavond rond PFAS-vervuiling van grondwater op Imog-site in Moen

Slechts zeven mensen waren aanwezig op een infoavond rond de PFAS-vervuiling van het grondwater op de Imog-site in Moen. In een straal van 100 meter rond de Imog-site werden de bewoners schriftelijk ingelicht en uitgenodigd op de infovergadering waar een en ander werd verduidelijkt. In totaal betreft dat 84 uitnodigingen.
The post Weinig belangstelling voor infoavond rond PFAS-vervuiling van

Lees meer »

Man (26) ontsnapt aan alcoholslot nadat hij onder invloed middenberm ramt: “Ik ga wekelijks naar de AA”

Een 26-jarige jongeman heeft zijn leven volledig omgegooid nadat hij vorig jaar in Oostkamp onder invloed van ruim 2.50 promille alcohol een verkeersongeval veroorzaakte. De twintiger besloot hulp te zoeken voor zijn alcoholprobleem, met succes. “Ik ben gelukkiger nu”, verklaarde hij woensdag aan de rechter.
The post Man (26) ontsnapt aan alcoholslot nadat hij onder invloed middenberm ramt: “Ik

Lees meer »

Vriendengroep van ITC stoomt zich klaar voor Ironman in Portugal: “Eindmeet halen wordt al overwinning”

Wat begon als recreatief fietsen met enkele vrienden van WTC De Boscrossers, groeide in enkele jaren tijd uit tot een ambitieus sportproject. Een groep triatleten van NXT-plan ITC bereidt zich momenteel samen voor op een volledige Ironman in het Portugese Cascais, nabij Lissabon. Onder hen ook de 47-jarige Christophe Dochy uit Kachtem, die samen met zijn vrienden al maandenlang intensief

Lees meer »

Freddy Horion zal dwangsom innen en “op bijzonder verstandige wijze met die gelden omgaan”

De 78-jarige Freddy Horion, die maandag met een enkelband de gevangenis van Hasselt verliet en opgenomen werd in de gesloten afdeling van het Openbaar Psychiatrisch Zorgcentrum (OPZC) Rekem, zal de dwangsom innen van 1.000 euro per dag dat hij niet naar een instelling buiten de gevangenis kon. Dat bevestigt zijn advocaat Walter Damen. “Hij zal op bijzonder verstandige wijze met

Lees meer »

Rode Duivels raken niet verder dan 0-0 tegen Iran

De Rode Duivels, met Mechele en De Cuyper in de basis, zijn in het SoFi Stadium in Los Angeles niet verder geraakt dan een scoreloos gelijkspel tegen Iran, op de tweede speeldag in groep G op het WK voetbal. De Belgen moesten het laatste halfuur met een man minder afwerken na rood voor Nathan Ngoy. Egypte neemt alleen de leiding

Lees meer »

Britse premier Keir Starmer kondigt ontslag aan: “Ik besef dat ik niet de juiste man ben om mijn partij naar de volgende verkiezingen te leiden”

De Britse premier Keir Starmer heeft maandagochtend zijn ontslag aangekondigd. Starmer stond al maandenlang onder druk op om te stappen, en is nu dus bezweken onder die politieke druk. “Ik besef dat ik niet de juiste man ben om Labour naar de volgende verkiezingen te leiden”, klonk het maandagochtend voor Downing Street 10.

Lees meer »

Nederlandse Gaby leeft in haar café mee met WK van Rode Duivels én Oranje: “Voor elk doelpunt dat ze maken, geven we een gratis shotje”

Het WK voetbal is al een tijdje aan de gang in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Ook in café ’t Gemeentehuis in Desselgem hangt er een echte WK-sfeer, met zowel Belgische als Nederlandse vlaggen die het interieur kleuren. Eigenares Gaby Verweij en haar gezin zijn afkomstig uit Nederland steken hun trots voor Oranje niet onder stoelen of banken.

Lees meer »

Zomerbar Sunsetlake op De Vossenberg breidt uit met nieuw terras op het water: “Het uitzicht is echt prachtig”

Zomerbar Sunsetlake op domein de Vossenberg in Hooglede begint op donderdag 2 juli aan een tweede editie. Na een uitstekend debuutjaar wordt het dit jaar nog grootser met een schitterend terras over het water.
The post Zomerbar Sunsetlake op De Vossenberg breidt uit met nieuw terras op het water: “Het uitzicht is echt prachtig” appeared first on KW.be.

Lees meer »