Ruben Van Gucht wordt 3e presentator van ‘De tafel’ op Play

Ruben Van Gucht wordt de 3e presentator van ‘De tafel’ op Play. Dat heeft de zender bekendgemaakt via sociale media. Hij zal de talkshow al vanaf dit najaar presenteren. Gert Verhulst en Tine Embrechts blijven ‘De tafel’ ook presenteren. 

Meer krantenkoppen in België

Even afkoelen in deze hitte? Bij deze Leuvense traiteur lunch je in de koelcel bij amper 3 graden: “Lang blijven zitten doe je best niet”

Buiten tikt de thermometer een verschroeiende 35 graden aan, maar bij traiteur Foodgarage — letterlijk de coolste lunchplek van Leuven — trek je best een lange broek en een warme trui aan. Wie de hitte beu is, kan er letterlijk afkoelen door te lunchen tussen de gekoelde dranken en verse groenten. “Het slaat enorm aan”, klinkt het bij Erwin Mertens

Lees meer »

Loopwedstrijd Dwars door Oud-Turnhout afgelast door hitte

De loopwedstrijd Dwars door Oud-Turnhout is vandaag afgelast door het warme weer. Dit jaar zou het de 41e editie zijn met enkele honderden lopers. Maar met temperaturen tot 35 graden is dat niet verantwoord, klinkt het bij de gemeente. Mogelijk gaat de wedstrijd op een latere datum door.

Lees meer »

Zoektocht van De Leest al aan de 16de editie toe: deelnameformulieren zijn vanaf vrijdag 26 juni verkrijgbaar

Ook dit jaar organiseren het cultuurhuis, het dienstencentrum en het cultuurcafé De Leest een zomerse zoektocht. Voor de zestiende editie gaat De Leest verder op het ingeslagen pad. Het vernieuwde concept van vorig jaar viel in de smaak en krijgt een vervolg.
The post Zoektocht van De Leest al aan de 16de editie toe: deelnameformulieren zijn vanaf vrijdag 26

Lees meer »

Nog veel vragen na verkoop gronden failliete busbouwer Van Hool

Met een last minute bod heeft het Kempisch bedrijf Den Otter Trucks uit Meer de gronden van de failliete busbouwer Van Hool in Koningshooikt gekocht. Wat de nieuwe eigenaren precies met het industrieterrein van plan zijn is hoogst onduidelijk. Dat het bedrijf bereid is om samen met de overheid naar de toekomst te kijken is alvast positief.

Lees meer »

Kunstwerk ‘De Mantelzorger’ verhuist naar Nieuwmunster

Ter gelegenheid van de Dag van de Mantelzorg kreeg het kunstwerk ‘De Mantelzorger’ een nieuwe tijdelijke plek op het graspleintje in de Doelhofstraat in Nieuwmunster. Dit beeldhouwwerk, een bankje met twee figuren waarbij de ene de andere ondersteunt, werd in 2002 vervaardigd in opdracht van Samana, toen nog Ziekenzorg, door de Vlaams-Brabantse kunstenaar Edwin Degelin. Hij creëerde het uit …<br

Lees meer »