AZ Delta ziet geen stijging van het aantal patiënten in deze immense hitte: “Temperatuur monitoren en ijsjes voor de medewerkers”

Op basis van de aangekondigde warme temperaturen volgt AZ Delta Roeselare-Menen-Torhout de situatie nauwgezet op. “Daarbij maken we gebruik van de richtlijnen van de overheid, met bijzondere aandacht voor voldoende hydratatie, het voorkomen van hittestress en extra waakzaamheid voor risicogroepen”, klinkt het.

The post AZ Delta ziet geen stijging van het aantal patiënten in deze immense hitte: “Temperatuur monitoren en ijsjes voor de medewerkers” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Neos Adegem geniet van vierdaagse in Luxemburg

Onlangs stond bij NEOS Adegem een vierdaagse naar Luxemburg op het programma. “We brachten een bezoek aan Echternach, de stad Luxemburg en de wijngaarden van Remich”, vertelt Marnix Van Kerckhove van Neos Adegem. “Verder genoten we van een rondvaart op de Moezel en op de terugweg bezochten we de site van Belval. “Dankzij de uitstekende …
The post Neos

Lees meer »

Molenaars willen omgewaaide molen in Kruisem nog deze zomer bergen: “Wees gerust, hij komt terug in al zijn glorie”  

De Huisekoutermolen, die vrijdagavond tijdens een hevig onweer van zijn staak werd geblazen in Kruisem, moet voorlopig onaangeroerd blijven liggen. Hoewel ze voorlopig niets kunnen doen, wil de vzw Vlaamse Molens, eigenaar van de molen, wel vaart maken met de berging én de heropbouw. “Maar het grootste deel is zo zwaar beschadigd dat het niet meer dan stoofhout is.”

Lees meer »

“De kant waar wij op moesten aanvallen stond vol water”: Kylian Mbappé toont zelf even aan terreinverzorgers hoe ze plassen moeten wegwerken

Kylian Mbappé, een man die van vele markten thuis is. Hij scoorde opnieuw twee goals voor Frankrijk, maar droeg tussendoor ook zijn steentje bij als terreinverzorger. Want na een flinke regenbui ergerde het goudhaantje van Real Madrid zich een beetje aan de vele plassen op het veld. “Ik wou dat ze beide helften even lang schoonmaakten.”

Lees meer »

Louis Osselaer uit Gent wordt 2e op WK Hyrox, mét luier aan: “Wordt weinig over gepraat, maar gebeurt wel vaker”

Louis Osselaer uit Gent is in Zweden 2e geworden op het WK Hyrox. Dat is een sport die lopen combineert met krachtoefeningen zoals burpees, roeien en gewichtheffen. Opmerkelijk: hij droeg tijdens de wedstrijd een luier. "Het gebeurt wel vaker onder sporters, daarom wil ik het bespreekbaar maken", zegt Osselaer in het middagprogramma van Radio2 Oost-Vlaanderen.

Lees meer »

Deze West-Vlamingen schitterden ook in Blokken

Met het nakende pensioen van Ben Crabbé als presentator van Blokken, kan er teruggeblikt worden op bijna 7.000 afleveringen. Daarbij schoven ook heel wat West-Vlamingen aan. Wij sommen er enkele opvallende op.
The post Deze West-Vlamingen schitterden ook in Blokken appeared first on KW.be.

Lees meer »

Instortingsgevaar in Wielsbeeks postkantoor na blikseminslag: “Pakjes en post worden naar ander kantoor van Bpost overgebracht”

Het felle onweer van eind vorige week trof ook het Wielsbeekse postkantoor. Een blikseminslag noopte Bpost het kantoor tijdelijk te sluiten. “In afwachting van een oplossing brengen we de aanwezige pakjes en post over naar het kantoor van Oostrozebeke”, zegt woordvoerder Mathieu Goedefroy.
The post Instortingsgevaar in Wielsbeeks postkantoor na blikseminslag: “Pakjes en post worden naar ander kantoor van

Lees meer »