Mama van zwemmer Matthieu Bonne slaapt week lang in kelders van zwembad tijdens recordpoging: “Vermoeidheid slaat nu al toe”

Carole Neirinck, de mama van ultrasporter Matthieu Bonne, beleeft alweer intense dagen. Samen met haar partner Erwin Ingelbrecht begeleidt ze de hele week haar zoon in het zwembad van LAGO Brugge. Bonne is sinds zondag bezig aan een zwemmarathon van 7 dagen. "We slapen hier ook in de kelders van het zwembad", zegt Carole. 

Meer krantenkoppen in België

Na duizenden doden en meer dan 100 miljard dollar: was de oorlog tegen Iran nu eigenlijk de moeite waard?

De Amerikaanse president Donald Trump bevestigt zich als vredesstichter. Maar het akkoord dat hij sloot met Iran beëindigt wel een oorlog die hij zelf begon. Was die de moeite waard? Wat heeft hij binnengehaald – als het digitaal ondertekende akkoord het uiteindelijk houdt? En wat staat daar tegenover? Onze buitenlandjournalist Guy Van Vlierden weegt de kosten en de baten af.

Lees meer »

Mieke (49), tweelingzus van Tanja Dexters, haalt diploma tijdens kankerbehandeling: “Ik begrijp niet waar ik de energie haalde”

“Als ik uit de sofa kom, voel ik me een vrouw van honderd jaar.” Mieke (49), tweelingzus van Tanja Dexters, kreeg anderhalf jaar na haar diagnose van borstkanker het verlossende nieuws dat er geen uitzaaiingen zijn, maar toch voelt het niet als een bevrijding. “Er wacht mij nog vijf jaar hormoontherapie. Velen beginnen daar zelfs niet aan door de vele

Lees meer »

Instortingsgevaar in Wielsbeeks postkantoor na blikseminslag: “Pakjes en post worden naar ander kantoor van Bpost overgebracht”

Het felle onweer van eind vorige week trof ook het Wielsbeekse postkantoor. Een blikseminslag noopte Bpost het kantoor tijdelijk te sluiten. “In afwachting van een oplossing brengen we de aanwezige pakjes en post over naar het kantoor van Oostrozebeke”, zegt woordvoerder Mathieu Goedefroy.
The post Instortingsgevaar in Wielsbeeks postkantoor na blikseminslag: “Pakjes en post worden naar ander kantoor van

Lees meer »

Brugge stelt met Disc Golf een nieuwe sport voor: “Frisbee in zo weinig mogelijk beurten in een mand werpen”

In de Koude Keuken in Sint-Andries kan je deze zomer terecht voor een nieuwe sport: Disc Golf. Op 12 juli vinden daar wedstrijden van de Belgian National Tour plaats. Daarna blijft een disc golfparcours toegankelijk voor het brede publiek. De Brugse frisbeeclub Freezzz Beezzz staat mee achter het initiatief en plant initiaties en wil op termijn werk maken van een

Lees meer »