De Huisekoutermolen, die vrijdagavond tijdens een hevig onweer van zijn staak werd geblazen in Kruisem, moet voorlopig onaangeroerd blijven liggen. Hoewel ze voorlopig niets kunnen doen, wil de vzw Vlaamse Molens, eigenaar van de molen, wel vaart maken met de berging én de heropbouw. “Maar het grootste deel is zo zwaar beschadigd dat het niet meer dan stoofhout is.”
Antwerpse reder CMB.Tech sluit Australische deal over 12 ‘groene’ schepen
09:58 De Australische mijnbouwreus Fortescue gaat bij de Antwerpse rederij CMB.Tech twaalf schepen charteren die op ammoniak, een groen alternatief voor diesel, kunnen varen. ‘Dit bevestigt dat ammoniak een…
