Een bestuurder is zondagochtend met hoge snelheid ingereden op een voorligger op de E34 ter hoogte van het Antwerpse Vorselaar. Daarbij raakten vier mensen gewond. De bestuurder had te veel gedronken.
Jaar na verwoestende brand in Hoge Kempen nog geen nieuw detectiesysteem: “Na de kantooruren houdt niemand meer controle”
Ruim een jaar na de verwoestende natuurbrand in het Nationaal Park Hoge Kempen is er nog geen nieuw branddetectiesysteem. Vlaams parlementslid en burgemeester van As Tom Seurs (N-VA) waarschuwt dat de natuur nog tot 2027 kwetsbaar blijft "omdat we afhankelijk zijn van mensen die op een brandtoren staan tijdens de kantooruren." Minister van Omgeving Jo Brouns (CD&V) spreekt de kritiek
