OPROEP. Van ChatGPT tot een slimme bril: welke spiekmanieren zijn in de plek van briefjes in de pennenzak gekomen?

De ChatGPT-fraude bij het toelatingsexamen geneeskunde eerder dit jaar maakte al duidelijk dat spieken een nieuwe versnelling krijgt. Hogescholen waarschuwen daarom nu al voor hightech spionagebrillen tijdens de aankomende examens in januari. HLN is op zoek naar unieke verhalen van studenten of docenten over gadgets waarmee gespiekt werd. 

Meer krantenkoppen in België

Felix Heremans wint ‘De slimste mens’ na ware titanenstrijd: “Hier moet ik even van bekomen”

“Dit was een titanenstrijd en het had niet beter gekund.” Erik Van Looy glunderde na afloop van de zinderende finale van ‘De slimste mens ter wereld’. Felix Heremans (18), Gover Meit (38) en Roel Steeno (51) maakten de hoge verwachtingen helemaal waar en zorgden voor memorabele televisie. Compleet onverwacht pakte echter ook jurylid Soundos El Ahmadi haar moment. Nog voor

Lees meer »

110 Jaar De Brabandere, het verhaal van vier generaties met West-Vlaams ondernemersbloed: “Stilstaan staat niet in ons woordenboek”

Het verhaal van Group De Brabandere startte in 1915, dit jaar dus 110 jaar geleden. Arthur Costenoble ‘betonneerde’ het pad voor wat uitgroeide tot een toonaangevend Veurns familiebedrijf, gespecialiseerd in wegenbouw en beton, met zo’n 150 werknemers, tewerkgesteld in zes firma’s.
The post 110 Jaar De Brabandere, het verhaal van vier generaties met West-Vlaams ondernemersbloed: “Stilstaan staat niet in

Lees meer »

#iedereenwestvlaming: vuurwerk

Vuurwerk kan mooi zijn, maar het brengt risico’s mee voor huisdieren, omwonenden én de mensen die het afschieten.
The post #iedereenwestvlaming: vuurwerk appeared first on KW.be.

Lees meer »

Besparingen treffen stedelijke communicatiekanalen

De Herentalsenaren krijgen deze week de Stadskrant, het informatieblad van de stad, in hun bus. Maar vanaf volgend jaar verschijnt dat blad nog maar vier keer per jaar. Ook een ander communicatiekanaal, de vertrouwde infoborden langs invalswegen, verdwijnen.

Lees meer »

Sony koopt cartoonfiguur Snoopy voor 390 miljoen euro

De Japanse entertainmentgroep Sony krijgt 80 procent in handen van het bedrijf achter de cartoonpersonages Snoopy en Charlie Brown. De Japanners hadden al 39 procent van de Peanuts Holding in handen, en trekken dat belang nu op tot 80 procent. Daarvoor betalen ze omgerekend ruim 390 miljoen euro.

Lees meer »