Is Menen de warmste stad van allemaal? Als het van de leerlingen van De Kleine Prins afhangt, maakt de grensstad alvast een stevige kans. Hun actie voor de Warmste Week leverde maar liefst 2.008 euro op, een bedrag dat ze persoonlijk kwamen overhandigen. “Die lokale link? Daar doen we het toch voor.”
Overal in Vlaanderen worden acties op poten gezet voor het goede doel, met De Warmste Week als absolute drijfveer. In Genk staat een glazen huis opgesteld maar ook Menen kiest al enkele jaren voor die piste. De Warmste Week werd er woensdag op gang getrokken, en nu al mochten ze er een knoert van een cheque in ontvangst nemen.
“Dit is de grootste die we hier ooit hebben gehad”, lachte de presentator van stadsradio Jess FM. De zender werkt nog tot en met zaterdag vanuit het glazen huis, dat op de Grote Markt staat opgesteld. En met die ‘grootste’ sprak de presentator over het bedrag dat de leerlingen van De Kleine Prins op hun cheque hadden geschreven. “2008 euro, een bedrag waar ze keihard naartoe hebben gewerkt!” Stijn Demey, leerkracht bij de basisschool en één van de drijvende krachten achter het project, glunderde al evenveel als de leerlingen zelf.
Laagdrempelig
“We hebben al een aantal keer een actie op poten gezet voor het goede doel. Dit jaar wilden we echter iets erg laagdrempeligs realiseren, zodat iedereen kon deelnemen. En zo kwam de stickeractie tot stand. Iedereen die wilde deelnemen, kon een sticker met een bepaald kleur aankopen. De bedoeling was uiteindelijk om ons logo te kunnen namaken, aan de hand van de stickers.”
De cheque werd in Menen overhandigd. “We konden er inderdaad voor gekozen hebben om naar Genk te trekken en de cheque te geven, maar dan was er sowieso al een deel van de kinderen dat niet mee kon gaan. En dan spreken we nog niet over de lokale verankering, want die is en blijft erg belangrijk. Zoiets in eigen stad kunnen starten en afsluiten? Het gevoel is onbetaalbaar.” (CLL)
The post Stickeractie De Kleine Prins levert 2.008 euro op voor De Warmste Week: “De lokale link, daar doen we het voor” is provided by KW.be.
