Heel wat langdurig werklozen kregen van de VDAB te horen dat ze niet in staat zijn om te werken. Toch verliezen ze binnenkort hun werkloosheidsuitkering. “Twintig jaar lang hoorde ik dat ik niet kon werken. Nu plots wel?”
DISCUSSIE. De Lijn betaalt sommige boetes van buschauffeurs terug: vind jij dat principe te verdedigen?
Het boetebeleid voor buschauffeurs van De Lijn is gelijkgetrokken. Voortaan betaalt de vervoersmaatschappij over heel Vlaanderen jaarlijks drie kleine boetes en mogelijk één grote boete terug aan hun chauffeurs die een verkeersovertreding begaan. Voor chauffeurs in de provincie Antwerpen wordt het beleid nu strenger.
