Op zaterdag 15 november gingen de (online) reservaties voor de tickets van het nieuwe cultuurseizoen in De Leest in Izegem open, maar al snel moest dat gestaakt worden door technische problemen. Woensdagavond 20 november werd een tweede poging gedaan, opnieuw liep het fout. Het is nu nog wachten op een nieuwe datum en vooral op het oplossen van het probleem. “Het is een probleem met de eigen server”, zegt cultuurschepen Sam Weyts (Vlaams Belang).
De stormloop op tickets voor De Leest is altijd groot, zodoende zetten heel wat cultuurliefhebbers zich schrap om toch maar een ticket te kunnen bemachtigen voor hun favoriete voorstelling: van het Prethuis tot Brihang, De Leest heeft weer heel wat te bieden.
Een dag na de online verkoop start dan traditiegetrouw ook de verkoop aan de balie. Maar dat moest nu al tweede keer uitgesteld worden. “Het is een probleem dat al eerder de kop op stak”, zegt cultuurschepen Sam Weys. “De ticketverkoop verloopt via de eigen server van de stad. We zijn nu aan het onderzoeken wat het kost om die verkoop te laten verlopen via de server van het de ticketing-systeem zelf. We wachten daar nu nog op een prijsofferte.”
Heel wat mensen die al twee keer op enkele dagen tijd klaar zaten, reageerden op sociale media wat gepikeerd. Meer nieuws over een nieuwe datum volgt later.
The post Reservatie bij De Leest opnieuw stop gezet tot onvrede van heel wat mensen die tickets wilden boeken: “Serverprobleem moet opgelost geraken” is provided by KW.be.
